Sportowy, obszerny i sprytny...
Samochody klasy SUV, SUC, MPV, Crossover. Pogubić się w tych oznaczeniach nietrudno. A jakby tego było mało Kia zaprezentowała na IAA 2005 prototyp pojazdu klasy... CUV (Crossover Utility Vehicle).
Kia Multi-S ma w sobie łączyć cechy samochodów Corssover, MPV i SUV-ów.
Nazwa prototypu rozwija się jako "Sporty, Spacious i Smart (czyli: sportowy, obszerny i sprytny).
Pojazd ma 4545 mm długości, 1850 mm szerokości i 1650 mm wysokości. Dzięki temu wewnątrz znalazło się miejsce dla siedmiu osób.
Samochód porusza się na 19-calowych kołach z oponami 245/45. Na pokładzie znalazł się m.in. ESP, adaptacyjne przednie światła (AFLS), przednie poduszki i boczne kurtyny powietrzne oraz aktywne zagłówki i układ monitorujący ciśnienie w kołach.
Pokazany we Frankfurcie prototyp napędzany jest benzynowym silnikiem V6 o pojemności 2.7l, który współpracuje z automatyczną skrzynią pięciobiegową. Producent przewiduje jednak również stosowanie dwulitrowego silnika wysokoprężnego oraz manualne skrzynie biegów.
Nie oznacza to jednak, że przesądzone jest wprowadzenie Multi-S do produkcji.
A oto wszystkie nowości, które debiutowały we Frankfurcie:
Audi Q7 Hybrid, Smart Crosstown, Ford Galaxy, Opela Antara GTC, Volkswagen Eos, Mini Concept Frankfurt, BMW Z4 coupe, Lamborghini Gallardo Spyder, Bentley Azure, Audi A4 cabrio, Seat Altea FR, Mercedes Vision R63 AMG, Hyundai Accent SR, Ford Iosis, VW Golf Twincharger, Cadillac BLS, Mazda SASSOU, Toyota RAV4, Toyota yaris, Peugeot moovie, Peugeot 907 GT, Peugeot 206 sedan, Jaguar XK, Chevrolet aveo, Saab 9-5, Peugeot 20cup, Suzuki vitara, Fiat SUV, SsangYong kyron, Toyota yaris, Mitsubishi Sport-Back , Volvo C70, Hyundai getz, Fiat punto III, Honda civic, Skoda Octavia RS, Peugeot 407 coupe, Opel Astra TwinTop, Audi Q7, Jeep commander, Hyundai accent, Opel vectra OPC, Daewoo gentra, Renault Egeus, VW golf V R32, Clio RS Concept, C-SportLounge , Kia Magnetis, Nissan note.