Prototypowa Honda Civic Type R
Na salonie w Paryżu debiutuje dziś koncepcyjna Honda Civic Type R. Prototypowe auto traktować można, jako zapowiedź kolejnej generacji modelu, którego rynkową premierę zaplanowano na przyszły rok.
Koncepcyjny Type R bazuje na sylwetce nowej Hondy Civic hatchback. Od pierwowzoru odróżnia go jednak masywniejsza stylizacja nadwozia oraz szereg modyfikacji mających na celu poprawę właściwości aerodynamicznych auta. Dodatkowo, karoserię egzemplarza pokazowego pokryto połyskującą strukturą imitującą szczotkowane aluminium.
Honda Civic Type R Prototype
Masywny przedni zderzak otrzymał dodatkowy splitter z włókna węglowego oraz sportową, czerwoną listwą dekoracyjną. Kanały powietrzne z kratowanymi osłonami optycznie poszerzają przód pojazdu.
Czerwone logo z literką "H" - stały element stylizacji modeli Type R - umieszczono nad nowym wlotem powietrza, w centralnej części pasa przedniego. Kolejny wlot powietrza pojawił się na masce, w centralnej części trapezoidalnego wgłębienia. Zdecydowano się też na przyciemnione klosze diodowych reflektorów i wszystkich kierunkowskazów.
Auto stoi na 20-calowych felgach (z oponami o szerokości 245 mm) w kolorze Piano Black z kontrastującymi czerwonymi elementami. Pomiędzy osiami rozciągają się boczne fartuchy wykonane z włókna węglowego. Z tyłu w oczy rzuca się masywny dyfuzor umieszczono pod szerokim, tylnym zderzakiem, gdzie znalazło się również miejsce dla potrójnej końcówki układu wydechowego. Środkowa rura wydechowa wyróżnia się mniejszą średnicą oraz jasną, metaliczną, czerwoną barwą. Ukoronowaniem tylnej części nadwozia jest masywny, sportowy spojler zawieszony nad pokrywą bagażnika.
Przedstawiciele Hondy niechętnie mówią o zastosowanych rozwiązaniach technicznych. Nieoficjalnie wspomina się o dwulitrowym, turbodoładowanym silniku generującym około 300 KM. Wersja produkcyjna nowej Hondy Civic Type R pojawi się w przyszłym roku. Samochód montowany będzie w brytyjskiej fabryce w Swindon, w której powstaje już pięciodrzwiowy Civic. Rozpoczęcie sprzedaży w Europie zaplanowano na drugą połowę 2017 roku.