Peugeot Fractal. Sportowe auto... elektryczne

Czteromiejscowy kabriolet o sportowych aspiracjach ma być gwiazdą stoiska Peugeota na zbliżającym się salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie.

Koncepcyjny samochód o nazwie Peugeot Fractal mierzy jedynie 3,81 m długości i 1,77 m szerokości. Dzięki niewielkim wymiarom i zastosowaniu nowoczesnych technologii auto waży zaledwie 1000 kg.

Charakterystyczną cechą pojazdu są krótkie - mierzące razem zaledwie 52 cm - zwisy dodające autu agresywnego charakteru. Umieszczone w narożnikach karoserii 19-calowe koła zapewniać mają dużą precyzję prowadzenia. W układzie zawieszenia zastosowano aktywne amortyzatory zapewniające regulację prześwitu od 7 cm do 11 cm.

Peugeot Fractal napędzany jest dwoma elektrycznymi silnikami trakcyjnymi o łącznej mocy 204 KM, zamontowanymi przy osiach pojazdu. Energia elektryczna magazynowana jest w baterii akumulatorów o pojemności 30 kWh. To wystarcza, by auto legitymowało się zasięgiem 450 km.

Reklama

Osiągi powinny zadowolić nawet najbardziej wybrednych kierowców. Fractal przyspiesza do 100 km/h w 6,8 s i pokonuje pierwszy 1000 metrów w 28,8 s od startu.

Fractal to ukłon w stronę nowoczesnych technologii. Przedstawiciele Peugeota podkreślają, że około 80 proc. poszycia karoserii wykonano metodą druku 3D. W kabinie zastosowano kolejną wariację na temat - znanej chociażby z produkcyjnego 308 - koncepcji o nazwie i-Cocpit.

Na konsoli środkowej zamontowano 7,7-calowy, dotykowy ekran będący częścią systemu infotainment. O nagłośnienie dba rozbudowany system obejmujący m.in. - montowane z przodu - trzy głośniki średniotonowe, dwa "gwizdki", dwa głośniki wysokotonowe i subwoofer. O wrażenia akustyczne pasażerów tylnych siedzeń dbają dodatkowo dwa głośniki średniotonowe, dwa "gwizdki" i tuba. Ponadto w oparciach każdego z foteli zamontowano dwukanałowy system wzmacniający basy, dzięki któremu muzykę "odczuwać można całym ciałem".

Jak wam się podoba najnowszy projekt stylistów Peugeota?

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy