Nowa delta HPE
Lancia zaprezentuje na salonie paryskim następcę bardzo udanego i znanego - szczególnie z rajdów - modelu delta. Jednak już we wtorek w Wenecji pokazano ten samochód dziennikarzom. Był wśród nich reporter INTERIA.PL.
Na razie będzie to prototyp o nazwie lancia delta HPE, jednak plany zakładają, że samochód seryjny, którego produkcja rozpocznie się w 2008 roku, stylistycznie nie będzie znacząco inny.
Pojazd został zbudowany na tej samej płycie podłogowej co nowy fiat bravo. Ma 4,50 m długości, 1,80 m szerokości i 1,50 m wysokości. Rozstaw osi to 2,70 m, a pojemność bagażnika wynosi 400 litrów. Wśród konkurentów można więc wymienić volvo C30 czy nowe subaru impreza.
Delta, zgodnie z najlepszą tradycją Lancii, będzie luksusowym samochodem. Dlatego we wnętrzu odnajdziemy skórę, chrom oraz alcantarę.
Za stylizację nowej delty odpowiedzialne jest własne centrum projektowe włoskiej marki. Przód wyposażono w grill, który od razu pozwala poznać, z jakim samochodem mamy do czynienia. Bardzo odważnie zaprojektowano natomiast tylną część nadwozia. Uwagę przyciąga opadająca linia dachu, mała, trójkątna tylna szyba oraz umiejscowione na błotnikach tylne światła zespolone o unikalnym kształcie.
W stylizacji możemy dopatrzyć się odwołań do pochodzącej z lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku lancii bety HPE.
O silnikach, które trafią pod maskę nowej delty wiadomo jeszcze niewiele. Będą to zapewne jednostki napędowe o mocach od 120 do 200 KM.