Niesymetryczna Kabura
W Detroit i Los Angeles Mazda po raz pierwszy pokazała nowy prototyp o nazwie Kabura. Jest to kompaktowe sportowe coupe z umieszczonym z przodu silnikiem i napędem na koła tylne, które zaprojektowane zostało w centrum projektowym Mazdy w Kalifornii.
To już trzeci prototyp tej japońskiej firmy (po Sassou i Senku), który zaprezentowany został w ciągu 5 miesięcy.
Nazwa Kabura nie ma nic wspólnego z futerałem na pistolet. Słowo to pochodzi od japońskiego sformułowania Kabura-ya, które określa dźwięk wydawany przez wystrzeloną strzałę. Dawniej był to sygnał do rozpoczęcia bitwy.
Kabura jest napędzana dwulitrowym silnikiem benzynowym MZR o dwóch wałkach w głowicy i szesnastu zaworach. Wymiary (dł/szer/wys: 405/178/128 cm) plasują ten samochód pomiędzy MX-5 i RX-8. Sporo części z tego pierwszego pojazdu zostało zresztą wykorzystane przy budowie Kabury.
Do ciekawostek należy zaliczyć wnętrze tego prototypu. Nie wykonano go, jak to bywa w wypadku samochodów coupe w architekturze 2+2, ale... 3+1. Kokpit jest niesymetryczny, deska rozdzielcza otacza kierowcą wobec czego pasażer przedniego fotela ma więcej miejsca przed sobą i może siedzieć trochę przed osobą prowadzącą pojazd. Skutkiem tego z tyłu znalazło się miejsce dla kolejnej dorosłej osoby. Małe siedzenie dla dziecka znalazło się tylko za miejscem kierowcy.