Mitsubishi PX-MiEV
Salon w Tokio to dla japońskich producentów bardzo ważna impreza.
Np. Mitsubishi zaprezentuje w stolicy Japonii aż 16 pojazdów, wśród których najciekawszym jest chyba PX-MiEV, czyli crossover o napędzie hybrydowym.
PX-MiEV to oczywiście jeszcze prototyp. Napędzany jest dwoma silnikami elektrycznymi oraz benzynową jednostką o pojemności 1.6. Akumulatory zasilające silniki elektryczne można ładować z gniazdka sieciowego.
PX-MiEV może jechać wyłącznie na zlokalizowanym z przodu i napędzającym koła przednie silniku elektrycznym. Jest to tzw. tryb EV, który przeznaczony jest głównie do poruszania się po mieście. Ale uwaga, jeśli elektronika wykryje poślizg kół przednich, uruchamiany jest silnik zlokalizowany przy tylnej osi, który napędza tylne koła. PX-MiEV staje się wówczas autem czteronapędowym.
Maksymalna moc obu silników elektrycznych wynosi 60 kW, co stanowi ekwiwalent około 82 KM. Moment obrotowy wynosi 200 Nm.
Ponadto prototyp wyposażony jest w silnik spalinowy o mocy 115 KM i momencie 125 Nm. Jednostka ta może pracować w dwóch trybach - jako generator zasilając baterie - oraz, w momencie zapotrzebowania na maksymalną moc, napędzając koła.