Hyundai portico

Na targach samochodowych w Chicago Hyundai zaprezentował nowy concept o nazwie portico. Samochód ten należy do nowej, trudno definiowalnej kategorii pojazdów. Posiada sześć miejsc, a pozycjonowany jest jako samochód rodzinny.

Portico nie ma jednak nic wspólnego z sedanami, które jednoznacznie kojarzone są z pojazdami rodzinnymi, nie jest również samochodem klasy SUV.

Stylizacja samochodu jest surowa i pozbawiona "wodotrysków". W oczy rzuca się duży przeszklony dach, który pod wpływem światła słonecznego może się przyciemniać. Pierwsza para drzwi otwiera się do przodu, a druga - do tyłu, co po rezygnacji ze środkowego słupka, w znaczny sposób ułatwiło wsiadanie i wysiadanie z pojazdu.

Pasażerowie podróżują dwóch rzędach po 3 osoby, dzięki czemu wygospodarowano sporą przestrzeń bagażową. Jednocześnie zbędne fotele mogą być składane.

Jako źródło napędu portico służy aluminiowy, 24-zaworowy silnik V6. Współpracuje on z automatyczną, sześciobiegową przekładnią typu Shiftronic, która wkrótce będzie oferowana w seryjnych produktach Hyundaia.

Samochód jest również przystosowany do napędu elektrycznego. Stosuje się wówczas dwa silniki elektryczne. Umieszczony z przodu ma moc 100 kW (136 KM) i napędza koła przednie, natomiast tylny o mocy 60 kW (83 KM) napędza tylną oś.

Reklama

Portico został zaprojektowany i wykonany w centrum designerskim Hyundaia w Południowej Korei. Jeśli jednak wejdzie do produkcji będzie oferowany głównie na rynku amerykańskim.

Porozmawiaj na Forum.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy