Hyundai IONIQ. Kolejne informacje

Hyundai stara się stopniować napięcie przed debiutem nowego modelu IONIQ. Samochód ma być pierwszym autem koreańskiej marki oferowanym wyłącznie z alternatywnymi systemami napędu.

Hyundai IONIQ
Hyundai IONIQInformacja prasowa (moto)

Przedstawiciele producenta opublikowali właśnie dwa szkice zdradzające kształty nadwozia i wnętrza pojazdu. Zdaniem Koreańczyków stylistyka coupe i efektowne detale "podkreślają ekologiczny charakter modelu". Kształty karoserii podporządkowano prawom aerodynamiki - proste linie i opływowa sylwetka minimalizują opór powietrza.

Cechą rozpoznawczą Hyundaia jest osłona chłodnicy o heksagonalnym kształcie. W kabinie znajdziemy najprawdopodobniej cyfrowe wyświetlacze zegarów. Hyundai podkreśla również, że "stylowe" elementy wykończenia powstawać będą z ekologicznych materiałów.

Klienci będą mieć do wyboru trzy warianty napędowe: elektryczny, hybrydowy i hybrydę typu plug-in. W elektrycznej odmianie EV samochód wyposażony będzie w wysoce wydajny akumulator litowo-jonowy. Hybryda plug-in (PHEV) łączyć będzie silnik spalinowy z energią z baterii elektrycznej, którą można ładować bezpośrednio z sieci. Z kolei standardowa hybryda (HEV) wykorzystywać ma silnik benzynowy oraz odzyskiwaną, w celu ładowania baterii, energię ruchu samochodu.

Hyundai IONIQ zadebiutować ma na rodzimym rynku już w styczniu przyszłego roku. Europejska premiera zaplanowana została na marcowy salon motoryzacyjny w Genewie.

Hyundai IONIQInformacja prasowa (moto)

Hyundai rywalizuje z Toyotę o miano czołowego producenta pojazdów z alternatywnymi układami napędowymi. Już w 2013 roku Koreańczycy uruchomili niskoseryjną produkcję napędzanego ogniwami paliwowymi, wodorowego modelu ix35 Fuel Cell. Auto stało się tym samym pierwszym, seryjnie produkowanym samochodem osobowym z tego rodzaju układem napędowym.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas