Honda Project 2&4, czyli połączenie motocykla i samochodu

​Na salonie we Frankfurcie Honda zaprezentuje pojazd o nazwie "Honda Project 2&4". Jest to prototyp, który zwyciężył w zorganizowanym przez Hondę globalnym konkursie dla wewnętrznych zespołów designerskich.

"Honda Project 2&4" to przykład dążenia japońskiej firmy do skonstruowania pojazdu, który łączy najlepsze cechy pojazdów dwu- i czterokołowych. Napędzany silnikiem ze sportowego motocykla RC213V, pozwala on doświadczyć wolności typowej dla jazdy na motocyklu oraz oferuje zwrotność samochodu osobowego.

Czterosuwowa jednostka napędowa V4, opracowana z myślą o wyścigowym motocyklu klasy MotoGP i specjalnie zmodyfikowana pod kątem eksploatacji na publicznych drogach, ma 999 cm3 pojemności. Moc maksymalna 215 KM jest osiągana przy 13 000 obr/min., a maksymalny moment obrotowy 118 Nm dostępny jest przy 10 500 obr/min. Za przeniesienie napędu odpowiada sześciobiegowa skrzynia DCT.

Reklama

Design nadwozia i umiejscowienie silnika inspirowane są legendarnym modelem Honda RA272 z 1965 roku. Prosta i kompaktowa struktura ukazuje ramę główną oraz poszczególne podzespoły auta w sposób typowy dla motocykli. Pojazd ma 3 040 mm długości, 1 820 mm szerokości i 995 mm wysokości, a jego masa własna wynosi zaledwie 405 kilogramów, co w połączeniu z centralnie umieszczonym silnikiem i obniżonym środkiem ciężkości zapewnia doskonałą zwrotność.

Wrażenia z jazdy, będące zasługą otwartego kokpitu, są potęgowane przez specjalną konstrukcję fotela kierowcy, zawieszoną tuż ponad drogą. Projekt "pływającego" fotela przenosi kierowcę w samo centrum "akcji", tworząc efekt jazdy motocyklem o sportowych osiągach, którego silnik może osiągnąć aż 14 000 obr./min.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy