Ekologiczny Land Rover

W krajach Europy Zachodniej zaczęła się moda na ekologię. Tamtejsze gwiazdy, podobnie jak za oceanem, coraz częściej demonstracyjnie wybierają dla siebie Toyotę Prius, samochód o którym chyba każdy wie, że jest hybrydowy.

I analogicznie - niektóre ze znanych osób nie przyznają się do innych posiadanych pojazdów, albo czynią to bardzo niechętnie.

Land Rover przewidując pogłębienie tej tendencji i będąc świadomym, że o terenowych pojazdach można powiedzieć wszystko, tylko nie to, że są przyjazne środowisku, rozpoczyna prace na samochodami, które mają zmienić ten negatywny obraz.

Firma zaprezentowała właśnie koncepcyjny model o nazwie Land_e. Na pewno nie trafi on do produkcji jednak znajdziemy w nim rozwiązania, które w najbliższej przyszłości mogą znaleźć zastosowanie w terenówkach. Wszystkie mają na celu obniżenie zużycia paliwa i toksyczności spalin - celem jest zużycie paliwa niższe o 30 procent.

By to osiągnąć w prototypie zastosowano m.in. Integrated Electric Rear Axle Drive. Jest to układ w którym mechaniczny napęd tylnej osi jest wspierany przez silniki elektryczne. Dodatkowy moment obrotowy, który dostępny jest już od bardzo niskich prędkości nie tylko obniża zużycie paliwa, ale i poprawia właściwości terenowe i drogowe na śliskich nawierzchniach.

System ten współpracuje z układem ISG (Integrated Starter-Generator), którego zadaniem jest

wyłączanie silnika spalinowego na postoju. Moment obrotowy pochodzący od silników elektrycznych umożliwia jazdę do prędkości 50 km/h, a więc podczas jazdy w korku jednostka spalinowa w ogóle nie musi być uruchamiana. Dzieje się tak - oczywiście automatycznie - jedynie, gdy chcemy maksymalnie szybko ruszyć. To w oczywisty sposób zmniejsza zużycie paliwa.

Prototyp wyposażono także w automatycznie odłączalny napęd tylnej osi - na drodze w dobrych warunkach, gdy wystarcza napędzać dwa koła nie ma sensu zwiększać zużycia paliwa poprzez straty na przeniesieniu napędu.

Reklama

Wysokoprężny silnik Land_e jest przystosowany do spalanie biodiesla, co z kolei przekłada się na mniejszą toksyczność spalin.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: paliwa | Rover | Land Rover | ekologia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy