Audi E-tron Quattro Concept samo pojedzie i zaparkuje

Elektryfikacja, cyfryzacja i autonomiczna jazda. Takie hasło przyświeca Audi na targach elektroniki Consumer Electronics Show w Las Vegas.

Audi E-tron Quattro concept
Audi E-tron Quattro concept Informacja prasowa (moto)

Gwiazdą stoiska niemieckiej marki jest studyjny pojazd Audi E-tron Quattro concept - sportowy SUV o napędzie elektrycznym. Samochód napędzany jest trzema silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 370 kW. Wyposażono go w system quattro oraz elektroniczny układ rozkładu momentu obrotowego między kołami tylnej osi - torque vectoring. Pojemność akumulatora - 95 kWh - pozwala na pokonanie do 500 km.

Audi E-tron Quattro Concept oferuje kierowcy możliwość autonomicznej jazdy w korkach i zdalnego parkowania. Samochód traktować można jako zapowiedź modelu produkcyjnego, który trafić ma na rynek w 2018 roku.

Na targach CES firma z Ingolstadt zaprezentowała też nową koncepcję HMI (Human-Machine-Interface), bazującą na wykorzystaniu dużych wyświetlaczy AMOLED (active-matrix organic light-emitting diode) z możliwością haptycznej komunikacji z użytkownikiem. Podstawą dla nowej koncepcji obsługi jest kolejna generacja modułowego systemu multimedialnego Audi MIB2+. Jego zwiększona moc obliczeniowa daje możliwość obsługi kilku wyświetlaczy wysokiej rozdzielczości. System MIB2+ jest przygotowany do współpracy z najnowszym standardem transmisji danych LTE Advanced.

Audi na targach CES w Las VegasInformacja prasowa (moto)

Firma rozbudowuje też ofertę usług "connect". Przykładowo - usługa "informacja o sygnalizacji świetlnej" (przygotowana z myślą o rynku USA) - może skomunikować samochód z centralnym komputerem zawiadującym miejską sygnalizacją świetlną, wykorzystując sieć telefonii komórkowej. Na CES koncern prezentuje również najnowsze rozwiązania w dziedzinie oświetlenia, w tym technikę Matrix OLED i technikę laserową Matrix.

Audi na targach CES w Las VegasInformacja prasowa (moto)

Inną nowością ze świata czterech pierścieni jest Audi VR experience. Dzięki temu rozwiązaniu, doradca w salonie sprzedaży może swobodnie skonfigurować każdy model Audi, a klient w okularach VR (Virtual Reality) może w tym samym czasie podziwiać swoje wirtualne auto. W wybranych salonach system wdrożony zostanie jeszcze w tym roku.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas