320 KM i napęd na tył. Oto nowe, "miejskie" Renault!

Wygląda na to, że Renault zamierza przebojem wedrzeć się do segmentu miejskich "wojowników" zarezerwowanego do tej pory dla Mini JCW i "Pięćsetki" w wersji Abarth.

Renault TwinRun
Renault TwinRunInformacja prasowa (moto)

Przy okazji Grand Prix Monaco francuska firma zaprezentowała koncepcyjny pojazd o nazwie TwinRun, który nawiązywać ma do słynnych poprzedników - Renault R5 Turbo i Clio V6.

Nadwozie TwinRun mierzy 3,68 m długości i 1,49 m wysokości. Masa własna to zaledwie 950 kg. Udało się ją osiągnąć m.in. dzięki zastosowaniu szyb wykonanych z poliestru i nadwoziu z włókien węglowych.

Podobnie, jak w legendarnej rajdówce z lat osiemdziesiątych, samochód ma umieszczony centralnie silnik, który przekazuje moc na koła tylnej osi. Benzynowa jednostka V6 ma 3,5 l pojemności i dysponuje mocą 320 KM. Maksymalny moment obrotowy to 380 Nm. W układzie przeniesienia napędu zastosowano sekwencyjną, dwusprzęgłową, siedmiostopniową skrzynię biegów Sadev, przy tylnej osi pracuje dyferencjał o ograniczonym uślizgu.

Osiągi TwinRun robią wrażenie. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 4,5 s i rozpędza się do 250 km/h.

Informacja prasowa (moto)

Renault nie zdradza, czy samochód ma szansę na seryjną produkcję. Premiera prototypu sugeruje jednak, że Francuzi - zachęceni m.in. sukcesem linii DS Citroena - próbują zaistnieć w nowym segmencie rynku.

Informacja prasowa (moto)

Ciekawe, czy w odróżnieniu od R5 Turbo i Clio V6, TwinRun będzie samochodem względnie łatwym w prowadzeniu. Kierowca będzie w o tyle lepszej sytuacji, że może pomóc mu elektronika. Dawniej nie było to możliwe, a zarówno R5 Turbo, jak i Clio V6 miały tendencję do uciekania z zakrętu. Problem w tym, że nie dało się określić, czy najpierw "puści" przednia czy tylna oś...

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas