Xa i Xb

Scion to nowa marka amerykańskiego oddziału Toyoty, która zadebiutowała wczoraj na salonie samochodowym w Los Angeles. Pierwszymi dwoma modelami tej marki są xA oraz xB, które od czerwca trafią do seryjnej produkcji, a zaraz potem do sprzedaży. Wstępna cena takiego auta w USA ma zmieścić się w granicach 16 tysięcy dolarów. Przedstawiciele japońskiego koncernu są przekonani, że nowy samochód trafi w gusta młodych ludzi poniżej 30 roku życia. Obecnie zaledwie 5% klientów to osoby przed trzydziestką, ale zgodnie z prognozami w 2010 roku będą oni stanowili jedną czwartą wszystkich nabywców samochodów. Zdaniem Toyoty w 2005 roku 900 z 1,2 tys. amerykańskich dealerów będzie sprzedawało nową markę Scion.

Scion xA to 5-drzwiowy samochód z segmentu subkompaktów o muskularnej linii nadwozia z wyrzeźbionymi nadkolami i płynnie połączonymi krawędziami. Szeroki grill chłodnicy i nisko umieszczony środek ciężkości nadają autu atletyczny charakter i wrażenie, że samochód musi bardzo dobrze trzymać się nawierzchni. W ofercie znalazło się sześć kolorów nadwozia. Pod jego maską znajduje się 1,5-litrowy silnik dysponujący mocą 108 KM. Nabywcy mogą wybrać sobie wersję ze standardową 5-biegową ręczną przekładnią lub 4-stopniową automatyczną.

Wnętrze auta odzwierciedla nowoczesną stylistykę, bogatą w metalowe wykończenia, ostre krawędzie i ergonomiczność. Znajdziemy tam masę podręcznych schowków i półeczek zarówno na drobne szpargały jak i całkiem spore przedmioty.

W wyposażeniu standardowym Sciona xA znalazło się: elektryczne wspomaganie kierownicy, centralny zamek, elektrycznie opuszczane szyby, klimatyzacja, sportowe fotele, elektrycznie sterowane lusterka wsteczne, tylne siedzenie dzielone w stosunku 60/40, apteczka pierwszej pomocy oraz system ABS.

Scion xB to produkcyjna wersja prototypu bbX, który po raz pierwszy pokazany został na salonie w Nowym Jorkku w 2002 roku. Auto podobnie jak xA należy do segmentu aut subkompaktowych, jednak prezentuje już zupełnie nową filozofię projektantów. Konstrukcja auta została oparta na dostępnym obecnie w Japonii modelu "Black Box" (czarne pudełko), który kierowany jest do najmłodszych odbiorców, jako tani i prosty środek transportu.

Reklama

Linia nadwozia może razić swoją prostotą, jednak szefowie amerykańskiej Toyoty zapewniają, że duża funkcjonalność takiego auta sprawi, że szybko przestaniemy przywiązywać wagę do jego wyglądu, a z czasem nawet zacznie nam się podobać. We wnętrzu pojazdu znajdziemy dużo przestrzeni nad głową i w okolicach nóg. Duże płaty drzwi ułatwiają dostęp do środka, a wysoka pozycja siedzących gwarantuje dobrą widoczność, komfort i bezpieczeństwo. Auto wyposażone zostało w ten sam układ napędowy co model xA.

W standardowym wyposażeniu Sciona xB znajdziemy: elektryczne wspomaganie kierownicy, system stabilizacji jazdy, elektrycznie opuszczane szyby, klimatyzację, system ABS, elektrycznie regulowane lusterka, centralny zamek, sportowe fotele, zestaw spoilerów obniżających wizualnie zawieszenie pojazdu oraz "bezkluczykowy" system otwierania i obsługi samochodu.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: nowy samochód | Auta | Scion
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama