Wszystko o nowym Peugeocie 308

Wiemy już prawie wszystko na temat nowego Peugeota 308, który zadebiutuje na zbliżającym się salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie. Czy autu uda się nawiązać równorzędną walkę z nowym Golfem?

W tym przypadku samochód w pełni zasługuje na słowo "nowy". Auto zbudowane zostało od podstaw, w oparciu o modułową platformę EMP2. Samochód ma 4,25 m długości, 1,8 m szerokości i 1,46 m wysokości. Dzięki zastosowaniu nowych materiałów - w tym kompozytów i aluminium - w porównaniu z poprzednikiem auto schudło średnio o 140 kg. Samochód otrzymał zdecydowanie bardziej wyrazistą stylizację, nowością są m.in. wykonane w całości w technologii LED reflektory.

Rozstaw osi wynosi teraz 2,62 m, to o 12 mm więcej niż w obecnej generacji. Na zwiększeniu wymiarów skorzystali nie tylko pasażerowie. Bagażnik powiększył się do 420 l, z czego 22 l zapakować można do specjalnego schowka w podłodze.

Zupełnie nowy projekt wnętrza nawiązuje do tego, jakie spotkać można w modelu 208. Do dyspozycji pasażerów przewidziano liczne schowki o łącznej pojemności 24 l wliczając w to mieszczący 12 l chłodzony schowek w desce rozdzielczej.

Na szczycie konsoli środkowej zamontowano 9,7-calowy dotykowy ekran umożliwiający sterowanie funkcjami klimatyzacji, opcjonalnymi systemami ułatwiającymi prowadzenie (m.in. aktywny tempomat i kamera cofania) czy systemem multimedialnym. By ułatwić obsługę auta, pod ekranem zamontowano siedem przycisków "bezpośredniego dostępu" do najczęściej używanych funkcji. Zegary - podobnie, jak w mniejszym bracie - powędrowały na szczyt deski rozdzielczej, co - przynajmniej wg Peugeota - ułatwiać ma ich obserwację.

Reklama

308 będzie pierwszym samochodem marki Peugeot, w którym pojawią się doładowane wersje 3-cylindrowego benzynowego silnika o pojemności 1,2 l. Motor uzupełni paletę jednostek napędowych na wiosnę i oferowany będzie w dwóch wariantach mocy: 110 KM i 130 KM. Silnik spełnia wymagania normy emisji spalin Euro6 i wyposażony jest w bezpośredni wtrysk paliwa realizowany pod ciśnieniem 200 bar za pośrednictwem 6-otworowych wtryskiwaczy.

W momencie debiutu auta klienci będą mogli wybierać spośród trzech jednostek benzynowych i dwóch wysokoprężnych. Podstawowy motor 1,2 l VTi o mocy 82 KM współpracować będzie z ręczną, pięciostopniową skrzynią biegów. Mocniejsze odmiany o pojemności 1,6 l THP (moce 125 KM i 155 KM) sprzęgane będą z przekładnią o sześciu przełożeniach.

Skrzynię "piątkę" otrzyma też podstawowy diesel - 1,6 l HDI o mocy 92 KM. Jego mocniejsza - 115-konna odmiana - współpracować będzie z sześciostopniową skrzynią. W przypadku mocniejszych jednostek na liście opcji znajdą się sześciostopniowe przekładnie automatyczne.

Podstawowy motor o mocy 82 KM zapewnia typowo miejskie osiągi. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 13,2 s, prędkość maksymalna to 172 km/h. Benzynowy 1,6 l THP o mocy 125 KM radzi sobie z autem zdecydowanie lepiej. 100 km/h osiągane jest w 8,9 s od startu, prędkość maksymalna to 202 km/h. Najmocniejszy benzyniak rozpędza nowego Peugeota do 100 km/h w 8 s i zapewnia prędkość maksymalną 215 km/h.

Diesle nie dają powodów do narzekań. Najsłabszy gwarantuje przyspieszenie do setki w 11,3 s i prędkość maksymalną 183 km/h. Mocniejszy rozpędza auto do 100 w 10,2 s i oferuje prędkość maksymalną 196 km/h.

Średnie zużycie paliwa - przynajmniej jeśli wierzyć specyfikacji technicznej - nie przekracza 4 l/100 km w przypadku jednostek wysokoprężnych i 6 l/100 km w autach z jednostkami benzynowymi.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy