Wielofunkcyjne mitsubishi
Kilka dni temu odbyła się światowa premiera nowego Mitsubishi o nazwie Outlander. Pięcioosobowy kompakt, będący rozwinięciem dostępnego już na rynku japońskim Airtreka reprezentuje cieszącą się obecnie wielkim powodzeniem grupę pojazdów terenowo-rekreacyjnych (SUV) i na rynku amerykańskim pojawi się w drugiej połowie tego roku. Do salonów sprzedaży w Europie zawita w roku 2003. Outlander to zupełnie nowy samochód Mitsubishi nie będący następcą żadnego ze znanych modeli, ale korzystający z doświadczeń firmy produkującej pojazdy o walorach terenowo-rekreacyjnych. Tutaj foto-galeria nowego mistubishi.
Zalety Outlandera najlepiej oddaje określenie wielofunkcyjność. Nadaje się on znakomicie do turystycznych wypraw nawet po bezdrożach, ale jest równie sprawny i komfortowy podczas długich podróży. Nie sprawia także żadnych problemów w ruchu wielkomiejskim. Pod maską Outlandera kryje się czterocylindrowa, szesnastozaworowa jednostka napędowa o pojemności 2.4 litra i mocy 140 KM (104 KW) osiąganej przy 5000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 213 Nm silnik uzyskuje już przy 2500 obr/min. W wersji przeznaczonej na rynek amerykański stosowana będzie automatyczna skrzynia biegów Sportronic (INVESC II) o czterech przełożeniach z możliwością zmiany na tzw. tryb sportowy. W zależności od wersji Mitsubishi Outlander będzie dostępny z napędem na przednią oś lub na cztery koła.
Komfort jazdy, szczególnie w terenie zapewnia niezależne zawieszenie wszystkich kół, a także wyjątkowo sztywne samonośne nadwozie. Jego konstrukcja posiada wzmocnione strefy zgniotu w przedniej i tylnej części absorbujące energię powstałą podczas ewentualnego zderzenia.
Przestrzeń bagażowa możliwa do powiększenia dzięki składanemu w proporcji 60:40 oparciu tylnej kanapy pozwala na przewożenie ładunków o znacznych rozmiarach. Wygodny dostęp do bagażnika zapewniają piąte drzwi oraz podłoga zlokalizowana na poziomie kolan użytkownika.
Dynamiczna, miejscami agresywna stylizacja zarysowana szczególnie w przedniej części nadwozia i podkreślona między innymi przez masywne relingi dachowe nie jest przypadkowa i stanowi odpowiedź na zapotrzebowanie młodszej generacji użytkowników. Blisko 40 procent klientów Mitsubishi korzystających z samochodów sportowo-rekreacyjnych nie przekroczyło bowiem 35 roku życia. Tych ostatnich z pewnością usatysfakcjonuje montowany standardowo zestaw audio z sześcioma głośnikami o mocy 100 lub 210 W.