Widzieliśmy na żywo nowego Hyundaia Tucsona!

Pierwsze wrażenia z przedpremierowego pokazu następcy modelu ix35.

Hyundai Tucson
Hyundai TucsonINTERIA.PL

Nowy Hyundai Tucson oficjalnie zadebiutuje dopiero na salonie w Genewie, ale my już dzisiaj mieliśmy okazję zobaczyć go na żywo. Na zorganizowanym w Berlinie pokazie przedstawiono dwa przedprodukcyjne auta oraz ujawniono pierwsze informacje o nowym modelu.

Prezentacja nowego Hyundaia Tucsona

Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL
Hyundai TucsonINTERIA.PL

Tucson zastąpi na rynku ix35, a więc Koreańczycy wracają do dawnej nazwy. Dlaczego? Tłumaczą to chęcią ujednolicenia nazewnictwa modelu na całym świecie - poza Europą auto funkcjonowało cały czas jako Tucson. Nowy model mierzy 4475 mm długości, 1850 mm szerokości i 1645 mm wysokości.

To symboliczne zmiany w porównaniu do ix35, podobnie jak rozstaw osi, który ma teraz 2670 mm. Przekłada się to na nieco większą przestronność wnętrza, ale niestety zauważalnie zmniejszył się bagażnik - 513 l wobec dotychczasowych 591 l.

To, na czym skupiono się podczas prezentacji, to oczywiście stylistyka, która podąża drogą wyznaczoną przez większe Santa Fe. Charakterystyczny, heksogenalny grill, wyraziste światła z przodu i z tyłu, oraz mocno zwężająca się ku tyłowi linia okien nadają autu dynamicznego i muskularnego wyglądu.

Hyundai TucsonINTERIA.PL

Wnętrze również doskonale przypomina to, co znamy z większego modelu. Design deski rozdzielczej, wygląd zegarów i przełączników - wszystko sprawia bardzo dobre i charakterystyczne dla Hyundaia wrażenie. Pochwalić musimy również jakość materiałów wykończeniowych - zarówno miękkie tworzywa, jak i twardsze plastiki usytuowane w dolnej części kokpitu, prezentują wysoki poziom.

Hyundai TucsonINTERIA.PL

Zostaliśmy też zapewnieni, że auta produkcyjne będą miały jeszcze lepiej wykończone wnętrza.

Hyundai TucsonINTERIA.PL

W dniu dzisiejszym poznaliśmy również szczegóły dotyczące palety silnikowej nowego Tucsona. Składać się będą na nie 4 znane z poprzednika silniki oraz jedna nowość. Starzy znajomi to benzyniak 1.6 GDI 135 KM oraz diesle 1.6 CRDi 115 KM i 2.0 CRDi o mocy 136 lub 184 KM. Nowa jednostka to, znany już z innych modeli, turbodoładowany 1.6 T-GDI rozwijający 176 KM, który opcjonalnie może być zestawiony z 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią.

Hyundai TucsonINTERIA.PL

Hyundai zapowiada również bardzo długą listę wyposażenia, na której znaleźć się mają między innymi podgrzewane i wentylowane fotele, nawigacja z 7-letnią subskrypcją usług Tom Tom Live, a także system awaryjnego hamowania działający w trzech trybach: piesi, jazda po mieście oraz jazda pozamiejska.

Hyundai TucsonINTERIA.PL

Nowy Hyundai Tucson pojawi się na rynku w drugiej połowie roku, a jego ceny, ze względu na większe wymiary, lepsze wyposażenie i materiały, będą około 10 % wyższe, od ix35. Powinny więc startować z pułapu około 80 tys. zł.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas