Volvo prezentuje drugą generację V40. Są zdjęcia!

Już wkrótce, na salonie motoryzacyjnym w Genewie, Volvo zaprezentuje długo wyczekiwaną, drugą generację modelu V40.

Do swojego protoplasty z połowy lat dziewięćdziesiątych nowe V40 nawiązuje jedynie z nazwy. Przód wyraźnie upodobnił się do większego V60, w liniach tylnej części nadwozia doszukać się można pokrewieństwa z modelem C30 (niewykluczone, że po debiucie V40 mniejszy pojazd zniknie z oferty szwedzkiej marki).

W oficjalnym komunikacie czytamy, że nowe auto "przyprawić ma konkurentów z segmentu premium o ból głowy".

Nietrudno zauważyć, że Volvo stara się odejść od wizerunku marki dla ludzi "rozsądnych i przewidywalnych". Nowy pojazd otrzymał m.in. panoramiczny dach, wyraźnie zaznaczone przetłoczenia na tylnych nadkolach i spoiler podkreślać mają temperament modelu. O "zadziornym" charakterze świadczy również projekt wnętrza - elektroniczne zegary z umieszczonym centralnie, wyskalowanym do 8 tys. obr/min obrotomierzem oraz wstawki ze szczotkowanego aluminium.

Reklama

Gama jednostek napędowych będzie bardzo bogata. Ekologów zadowoli na pewno nowy, bardzo oszczędny, silnik wysokoprężny, który emitować ma zaledwie 94 gramy CO2/km. Na drugim końcu oferty znajdzie się turbodoładowana, benzynowa jednostka T5 o mocy 245 KM, która zapewniać ma nowemu V40 przyspieszenie do 100 km/h w 6,7 s. Wszystkie silniki wyposażone będą standardowo w start&stop oraz system odzyskiwania energii w czasie hamowania.

Jak przystało na Volvo dużo uwagi poświęcono bezpieczeństwu. Auto wyposażone będzie m.in. w systemy: wykrywania pieszych (mogący całkowicie zatrzymać pojazd), city safety (unikania kolizji w ruchu miejskim, który potrafi zatrzymać auto przy prędkościach do 50 km/h) czy asystenta pasa ruchu i parkowania równoległego. Nowe V40 będzie też pierwszym na świecie autem wyposażonym w poduszkę powietrzną dla pieszych! Przedstawiciele szwedzkiej marki podkreślają, że to najbezpieczniejsze i najbardziej "inteligentne" volvo w historii - celem jest uzyskanie maksymalnego wyniku pięciu gwiazdek w nowych, zaostrzonych testach zderzeniowych Euro NCAP.

Oficjalna premiera nowego auta odbędzie się 6. marca w Genewie. Pierwsze egzemplarze zjechać mają z linii montażowych w maju. Wytwarzaniem samochodu zajmie się fabryka Volvo w Belgii. Plany szwedzkiej marki zakładają sprzedaż na poziomie 90 tys. egzemplarzy rocznie. Aż 85 proc. egzemplarzy trafić ma na rynki Starego Kontynentu.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy