Volkswagen Virtus. Kupiłbyś?

Czasy europejskiej popularności niewielkich sedanów segmentu B przypadają na rynkową świetność Renault Thalii i Fiata Sieny. Nie oznacza to jednak, że pojazdy tego typu nie cieszą się powodzeniem poza Starym Kontynentem.

Volkswagen Virtus
Volkswagen VirtusInformacja prasowa (moto)

Volkswagen wprowadza właśnie do swojej oferty nowy model - Virtus. Zbudowane w oparciu o modułową płytę podłogową MQB auto powstało specjalnie z myślą o rynkach Ameryki Południowej.

Virtus to w rzeczywistości przemodelowane Polo ze stopniowanym tyłem. By dodać sylwetce harmonii, w stosunku do europejskiego kuzyna, zmieniono m.in. kształt pasa przedniego. Inny jest nie tylko zderzak, ale też reflektory.

Auto to jeden z filarów nowej, brazylijskiej ofensywy modelowej Volkswagena. Do 2020 roku z lokalnych fabryk niemieckiego giganta wyjeżdżać ma aż 20 nowych lub gruntownie odświeżonych modeli.

Największą zaletą Virtusa są właściwości przewozowe. Auto mieści czterech dorosłych pasażerów i bagaże o objętości do 521 l. Samochód może się też pochwalić stosunkowo przestronną kabiną. Rozstaw osi to 2650 mm, czyli tyle samo, co w zdecydowanie większym modelu Jetta. Virtus jest jednak zdecydowanie krótszy i węższy od swojej starszej siostry.

Volkswagen VirtusInformacja prasowa (moto)

Auto trafić ma do brazylijskich salonów w pierwszej połowie przyszłego roku. Podstawowe odmiany otrzymają benzynowy silnik 1,6 l z klasycznym, wielopunktowym wtryskiem paliwa. W zależności od tego czy silnik pracuje na benzynie, czy - bardzo popularnym w Brazylii - etanolu, jego moc waha się od 110 do 117 KM. Topowe wersje wyposażone będą w jednostkę 1,0 l TSI generującą od 116 KM (benzyna) do 126 KM (etanol).

Volkswagen VirtusInformacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas