Volkswagen Golf Sportsvan po zmianach
Na zbliżającym się salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie nad Menem Volkswagen zaprezentuje odświeżonego Golfa w wersji Sportsvan. Co zmieniło się w niemieckim konkurencie Scenica?
Volkswagen Golf Sportsvan pojawił się na rynku w połowie 2014 roku. Mamy więc do czynienia ze standardową kuracją odmładzającą przypadającą na połowę cyklu produkcyjnego. Odświeżony model poznany po przestylizowanym zderzaku przednim, nowych halogenowych reflektorach głównych z diodowymi światłami do jazdy dziennej i - wykonanych w technologii LED - tylnych lampach.
Przy okazji w ofercie zadebiutuje pięć nowych wzorów aluminiowych obręczy kół (w rozmiarach 16, 17 i 18 cali) i nowe lakiery nadwozia (np. "Cranberry Red").
W kabinie, oprócz nowych wzorów tapicerek, czy skórzanych foteli, znajdziemy też nowy system info-rozrywki Discover z dotykowym wyświetlaczem o przekątnej 9,2 cala. Sterowanie odbywa się za pomocą dotyku lub gestów - w górnej części konsoli środkowej nie znajdziemy więc ani jednego przycisku czy pokrętła. Nowe systemy info-rozrywki dają też możliwość sparowania z tabletem (za pomocą pokładowej sieci wi-fi), dzięki czemu pasażerowie mogą sterować ich funkcjami niezależnie od zajmowanego w samochodzie miejsca.
Volkswagen Golf Sportsvan po liftingu
Volkswagen oferuje też szereg systemów bezpieczeństwa, jak np. "traffic jam" (funkcja automatycznego ruszania i hamowania w korku działająca do 60 km/h), "park assist" z funkcją wykrywania pieszych czy "trailler assist" ułatwiający manewrowanie z przyczepą.
Klienci będą mieć do wyboru pięć wersji napędowych: trzy benzynowe (TSI) i dwie wysokoprężne (TDI). Wszystkie silniki o zapłonie iskrowym standardowo oferowane będą z systemem dezaktywacji dwóch z czterech cylindrów.