Volkswagen Atlas Sport Cross nie trafi (niestety) do Europy

W 2016 roku za oceanem zadebiutował nowy suv spod znaku Volkswagena - model Atlas. Teraz, na salonie motoryzacyjnym w Nowym Jorku, niemiecka marka zaprezentowała jego mniejszego brata.

Volkswagen Atlas Sport Cross ma wprawdzie status samochodu koncepcyjnego, ale już wiadomo, że auto trafi do produkcji w przyszłym roku. Zbudowany w oparciu o modułową platformę MQB, pięcioosobowy samochód powstał głównie z myślą o amerykańskim rynku. Volkswagen deklaruje też, że auto - pod inną nazwą - oferowane będzie również w Chinach.

Do wyboru mają być dwie odmiany napędowe: klasyczna hybryda (z elektrycznym zasięgiem do około 1,5 km) lub hybryda plug in. W tej drugiej samochód pokonać może do 70 km wyłącznie dzięki energii zmagazynowanej w akumulatorach.

Reklama

Podstawowym źródłem napędu jest benzynowy 3,6 l V6 FSI generujący 280 KM i 350 Nm. Niezależnie od wersji motor wspierany jest przez dwa elektryczne silniki trakcyjne. Sumarycznie, w przypadku klasycznej hybrydy, układ napędowy rozwija 314 KM. Odmiana PHEV może się pochwalić całkowitą mocą systemową 360 KM. 

Pięciomiejscowy Atlas Sport Cross - wraz z siedmiomiejscowym Atlasem i amerykańską wersją Passata - powstawać będzie w fabryce w Chattanooga w stanie Tennessee. Uruchomienie produkcji nowego modelu pochłonąć ma około 340 mln dolarów.

Model Sport Cross to niejedyny koncepcyjny Atlas, jakiego podziwiać można na stoisku Volkswagena w Nowym Jorku. Niemcy zaprezentowali również Atlasa w - ukochanej przez Amerykanów - odmianie pickup.

Koncepcyjny pojazd nosi nazwę Atlas Tanoak i, przynajmniej w tej chwili, trudno traktować go na poważnie. To raczej pokaz możliwości stylistów i modułowej platformy MQB. Pięciomiejscowe auto mierzy 5438 mm długości, 2030 mm szerokości i 1844 mm wysokości. Przedział bagażowy ma 1627 mm długości, 1450 szerokości i 530 mm wysokości.

Volkswagen nie chwali się osiągami. Wiemy natomiast, że pod maską pracuje benzynowe V6 3,6 l FSI o mocy 280 KM. Moment obrotowy - 350 Nm - przekazywany jest na wszystkie koła za pośrednictwem ośmiostopniowej, automatycznej skrzyni biegów.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy