Volkswagen Atlas Cross Sport. Nie dla Europy
Szeroką paletę uterenowionych Volkswagenów uzupełnił właśnie kolejny model. Produkcyjnej wersji doczekał się, zaprezentowany w ubiegłym roku na salonie w Nowym Jorku, koncepcyjny Volkswagen Atlas Cross Sport.

Samochód to trzeci suv niemieckiej marki opracowany specjalnie z myślą o rynku amerykańskim. Wersja Cross Sport mierzy 4,90 m długości, co oznacza, że auto jest o 13 mm krótsze od standardowego Atlasa. Bez zmian pozostał rozstaw osi.
Najwięcej nowości znajdziemy oczywiście w tylnej części karoserii. W stosunku do zwykłego Atlasa słupki pochylone są pod większym kątem. Inne są też: tylna klapa, reflektory czy zderzak. Pas przedni zyskał za to zmodyfikowane, w pełni diodowe, światła.
Podstawowa odmiana napędzana jest czterocylindrowym silnikiem 2,0 TSI o mocy 235 KM. Amerykańscy klienci mają też do wyboru opcjonalnie V6 generujące 276 KM. Obie jednostki standardowo sprzęgane są z ośmiobiegową automatyczną przekładnią. W połączeniu z napędem 4MOTION pozwala to autu ciągnąć przyczepy o masie do 2,4 tony.

Atlas Cross Sport - obok Atlasa i lokalnej odmiany Passata - produkowany jest w amerykańskiej fabryce Volkswagena w Chattanooga (Tennessee). Firma nie planuje sprzedaży tego modelu na rynkach Starego Kontynentu.