Volkswagen Arteon. Nowy okręt flagowy
W Genewie Volkswagen zaprezentował dziś swój najnowszy okręt flagowy - pozycjonowany na szczycie oferty model Arteon. Samochód, w którym doszukać się można spuścizny Phaetona, zastąpi w cennikach Volkswagena CC.
Auto zbudowano na platformie modułowej MQB. Karoseria przedstawiana jako "pięciodrzwiowy fastback" mierzy 4862 mm długości, 1871 mm szerokości i 1427 mm wysokości. Osie oddalone są od siebie o 2841 mm. Bagażnik pomieści pakunki o objętości do 563 l. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń bagażową powiększyć można do 1557 l.
W momencie rynkowego debiutu klienci będą mieli do wyboru sześć jednostek napędowych o mocach od 150 KM do 280 KM. Wszystkie mają po cztery cylindry, turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Mocniejsze odmiany oferowane będą z napędem na obie osie. Wśród silników benzynowych wybierać można spośród 1,5 l TSI (150 KM) i 2,0 l TSI (190 KM lub 280 KM). Dla zwolenników diesli przygotowano jednostkę 2,0 l TDI oferowaną w trzech wariantach mocy: 150 KM , 190 KM i 240 KM.
Dwa podstawowe silniki benzynowe łączone będą z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów. Pozostałe jednostki - standardowo - współpracować mają z siedmiostopniową przekładnią DSG.
Rozczarowywać może wnętrze, które wydaje się stanowić idealną kopię dobrze znanego wnętrza VW Passata. We flagowym modelu niemieccy styliści mogli sobie pozwolić na odrobinę ekstrawagancji.
Jak przystało na topowy model paleta opcji zdaje się być nieograniczona. Auto oferowane będzie z najnowszą generacją aktywnego tempomatu ACC, systemem rozpoznawania znaków drogowych czy systemem info-rozrywki z dużym, wkomponowanym w konsolę środkową, ekranem dotykowym o przekątnej 9,2 cala.
Na liście opcji znajdą się też m.in. trzystrefowa automatyczna klimatyzacja, panoramiczne okno dachowe, podgrzewana kierownica czy przednie fotele z funkcją masażu.
Produkcją flagowego modelu zajmie się niemiecka fabryka Volkswagena w Emden. Pierwsze egzemplarze trafić mają do salonów w połowie czerwca.