Toyota Yaris Cross GR SPORT. To tylko nowa wersja wyposażeniowa

Gama modelowa Toyoty Yaris Cross poszerza się o nową wersję GR SPORT. Czym wyróżnia się ten samochód?

Toyota poszerza gamę modelową miejskiego SUV-a Yarisa Cross, wprowadzając nową wersję GR SPORT, inspirowaną osiągnięciami zespołu TOYOTA GAZOO Racing. 

Yaris Cross jest piątym modelem obok Corolli, Yarisa, Hiluxa i Toyoty C-HR, który otrzymuje tę wersję wyposażenia. Auto w wersji GR SPORT ma zmienione, usportowione zawieszenie, a także specjalne elementy nadwozia i wnętrza. Silnik i osiągi pozostają bez zmian.

Toyota Yaris Cross GR SPORT - Stylistyka nadwozia

Yaris Cross GR SPORT wyróżnia się nowymi 18-calowymi kołami z polerowanego aluminium o 10 szprychach. Samochód otrzymał także nowy tylny dyfuzor, charakterystyczną osłonę grilla wykończoną lakierem Piano Black oraz znaczki GR. Specjalnie dla tej wersji zarezerwowano nowy lakier Dynamic Grey, który tworzy dwukolorową kompozycję z czarnym dachem i czarnymi słupkami.

Reklama

Toyota Yaris Cross GR SPORT - Zmiany we wnętrzu

Sportowe fotele z przodu otrzymały nową specjalną, czarną, perforowaną tapicerkę Ultrasuede ze wstawkami ze skóry ekologicznej i czerwonymi przeszyciami. Logo GR jest widoczne na przednich zagłówkach, przycisku Start, zegarach i kierownicy, a na drzwiach i na desce rozdzielczej znajdują się charakterystyczne dla wersji GR SPORT wstawki w kolorze brązu i srebra.

Toyota Yaris Cross GR SPORT - Właściwości jezdne

W wersji GR SPORT Yaris Cross otrzymał usportowione, bardziej sztywne zawieszenie, które ogranicza przechyły podczas ostrych zakrętów, a kierowcy zapewnia lepsze panowanie nad autem. To jedyna zmiana techniczna, a nie stylistyczna w wersji GR SPORT.

Toyota Yaris Cross - Najważniejsze cechy

Bagażnik Yarisa Cross mieści do 397 l, po złożeniu kanapy i opuszczeniu praktycznej, dzielonej pokrywy podłogi bagażnika powstaje przestrzeń ładunkowa nawet do 1097 litrów. Promień skrętu auta o długości 418 cm wynosi 5,3 m.

Konfiguracja GR SPORT należy do najwyższych wersji wyposażenia obok Executive i Adventure. Zawiera takie udogodnienia jak dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, podgrzewane przednie fotele i przyciemniane tylne szyby. Przyjemność korzystania z auta zwiększa nowy system multimedialny Toyota Smart Connect z kolorowym ekranem dotykowym HD o przekątnej 9" HD oraz z bezprzewodowym połączeniem z telefonem przez Apple CarPlay i Android Auto. 

Do standardowego wyposażenia Yarisa Cross we wszystkich wersjach należy pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota T-MATE.

Toyota Yaris Cross GR SPORT wyłącznie z napędem hybrydowym

Yaris Cross GR SPORT jest napędzany 116-konnym układem hybrydowym z 3-cylindrowym silnikiem 1.5 Hybrid Dynamic Force o mocy 116 KM. Jednostka napędowa współpracuje z bezstopniową przekładnią e-CVT i może napędzać koła przednie lub wszystkie cztery. Czas rozpędza do 100 km/h przekracza 11 sekund, sportu więc tutaj niewiele. Co ciekawe, wersja GR SPORT nie będzie oferowana z innym silnikiem dostępnym w Yarisie Cross, czyli benzynową jednostką 1.5 o mocy 125 KM.

Toyota Yaris Cross w Europie i w Polsce

Yaris Cross zadebiutował na rynku w 2021 roku jako zupełnie nowy model, z którym Toyota zadebiutowała w segmencie małych crossoverów. Należy do najpopularniejszych modeli Toyoty w Europie, ze sprzedażą ponad 77 000 sztuk w pierwszej połowie 2022 r. Jego udział w segmencie B-SUV wynosi 7,7%. Model odpowiada za 48% całkowitej sprzedaży rodziny Yarisa w regionie w tym okresie.

W Polsce Yaris Cross jest drugim najpopularniejszym SUV-em segmentu B, a od grudnia 2021 roku konsekwentnie zajmuje miejsce na podium pod względem rejestracji w ciągu miesiąca. W lipcu 2022 model zanotował największą w swojej historii miesięczną liczbę 904 rejestracji i 19,3-procentowy udział segmencie. Miejski SUV Toyoty jest też najchętniej wybieranym przedstawicielem segmentu przez klientów indywidualnych.

Przedsprzedaż nowego Yarisa Cross GR SPORT rozpocznie się pod koniec września 2022 roku.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Toyota Yaris Cross
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy