Toyota Yaris Cross GR SPORT. To tylko nowa wersja wyposażeniowa
Gama modelowa Toyoty Yaris Cross poszerza się o nową wersję GR SPORT. Czym wyróżnia się ten samochód?
Toyota poszerza gamę modelową miejskiego SUV-a Yarisa Cross, wprowadzając nową wersję GR SPORT, inspirowaną osiągnięciami zespołu TOYOTA GAZOO Racing.
Yaris Cross jest piątym modelem obok Corolli, Yarisa, Hiluxa i Toyoty C-HR, który otrzymuje tę wersję wyposażenia. Auto w wersji GR SPORT ma zmienione, usportowione zawieszenie, a także specjalne elementy nadwozia i wnętrza. Silnik i osiągi pozostają bez zmian.
Yaris Cross GR SPORT wyróżnia się nowymi 18-calowymi kołami z polerowanego aluminium o 10 szprychach. Samochód otrzymał także nowy tylny dyfuzor, charakterystyczną osłonę grilla wykończoną lakierem Piano Black oraz znaczki GR. Specjalnie dla tej wersji zarezerwowano nowy lakier Dynamic Grey, który tworzy dwukolorową kompozycję z czarnym dachem i czarnymi słupkami.
Sportowe fotele z przodu otrzymały nową specjalną, czarną, perforowaną tapicerkę Ultrasuede ze wstawkami ze skóry ekologicznej i czerwonymi przeszyciami. Logo GR jest widoczne na przednich zagłówkach, przycisku Start, zegarach i kierownicy, a na drzwiach i na desce rozdzielczej znajdują się charakterystyczne dla wersji GR SPORT wstawki w kolorze brązu i srebra.
W wersji GR SPORT Yaris Cross otrzymał usportowione, bardziej sztywne zawieszenie, które ogranicza przechyły podczas ostrych zakrętów, a kierowcy zapewnia lepsze panowanie nad autem. To jedyna zmiana techniczna, a nie stylistyczna w wersji GR SPORT.
Bagażnik Yarisa Cross mieści do 397 l, po złożeniu kanapy i opuszczeniu praktycznej, dzielonej pokrywy podłogi bagażnika powstaje przestrzeń ładunkowa nawet do 1097 litrów. Promień skrętu auta o długości 418 cm wynosi 5,3 m.
Konfiguracja GR SPORT należy do najwyższych wersji wyposażenia obok Executive i Adventure. Zawiera takie udogodnienia jak dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, podgrzewane przednie fotele i przyciemniane tylne szyby. Przyjemność korzystania z auta zwiększa nowy system multimedialny Toyota Smart Connect z kolorowym ekranem dotykowym HD o przekątnej 9" HD oraz z bezprzewodowym połączeniem z telefonem przez Apple CarPlay i Android Auto.
Do standardowego wyposażenia Yarisa Cross we wszystkich wersjach należy pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota T-MATE.
Yaris Cross GR SPORT jest napędzany 116-konnym układem hybrydowym z 3-cylindrowym silnikiem 1.5 Hybrid Dynamic Force o mocy 116 KM. Jednostka napędowa współpracuje z bezstopniową przekładnią e-CVT i może napędzać koła przednie lub wszystkie cztery. Czas rozpędza do 100 km/h przekracza 11 sekund, sportu więc tutaj niewiele. Co ciekawe, wersja GR SPORT nie będzie oferowana z innym silnikiem dostępnym w Yarisie Cross, czyli benzynową jednostką 1.5 o mocy 125 KM.
Yaris Cross zadebiutował na rynku w 2021 roku jako zupełnie nowy model, z którym Toyota zadebiutowała w segmencie małych crossoverów. Należy do najpopularniejszych modeli Toyoty w Europie, ze sprzedażą ponad 77 000 sztuk w pierwszej połowie 2022 r. Jego udział w segmencie B-SUV wynosi 7,7%. Model odpowiada za 48% całkowitej sprzedaży rodziny Yarisa w regionie w tym okresie.
W Polsce Yaris Cross jest drugim najpopularniejszym SUV-em segmentu B, a od grudnia 2021 roku konsekwentnie zajmuje miejsce na podium pod względem rejestracji w ciągu miesiąca. W lipcu 2022 model zanotował największą w swojej historii miesięczną liczbę 904 rejestracji i 19,3-procentowy udział segmencie. Miejski SUV Toyoty jest też najchętniej wybieranym przedstawicielem segmentu przez klientów indywidualnych.
Przedsprzedaż nowego Yarisa Cross GR SPORT rozpocznie się pod koniec września 2022 roku.