Toyota Corolla po zmianach wkrótce w salonach

Z początkiem przyszłego miesiąca w polskich salonach debiutuje odświeżona Toyota Corolla. Za auto, na które zamówienia można już składać u dealerów, w podstawowej wersji zapłacić trzeba 67 400 zł.

Odświeżony model poznamy po zaprojektowanym od nowa pasie przednim. Na górnym grillu umieszczono poziomą chromowaną listwę ozdobną, która łączy się z obudową przednich świateł. W tylnej części samochodu zastosowano nowe lampy zespolone LED o trójwymiarowym przekroju. Ponadto auto otrzymało nowe wzory obręczy kół o średnicy 16 i 17 cali ze stopów lekkich. Corolla będzie teraz dostępna w dziewięciu kolorach nadwozia. Są wśród nich trzy nowe warianty: brązowe Platinum Bronze i Earth Bronze oraz czerwony Tokyo Red.

Wśród udoskonalonych rozwiązań technologicznych należy wymienić m.in.: nowy 7-calowy ekran dotykowy umieszczony pod taflą szkła, nowy wielofunkcyjny wyświetlacz komputera pokładowego o przekątnej 4,2 cala, ulepszony system wspomagający pokonywanie podjazdów (HAC) oraz inteligentny asystent automatycznego parkowania SIPA.

Reklama

Już od drugiej wersji wyposażenia instalowany jest standardowo system Toyota Safety Sense, który zapobiega kolizjom lub łagodzi ich skutki w najróżniejszych sytuacjach na drodze. System ten przetwarza informacje dostarczane przez niewielki, zamontowany nad przednią szybą moduł z czujnikiem laserowym i kamerą. W skład Toyota Safety Sense wchodzi układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA), układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA) oraz automatyczne światła drogowe (AHB).

Gama silników odświeżonej Corolli składa się z wysokoprężnego 1,4 l D-4D oraz dwóch jednostek benzynowych: Dual VVT-i o pojemności 1,33 l oraz Valvematic o pojemności 1,6 l. Aby poprawić komfort jazdy i własności jezdne, w nowej wersji Corolli zmodyfikowano konstrukcję zawieszenia i układu kierowniczego, a także zastosowano liczne rozwiązania zmniejszające hałas i drgania w kabinie pasażerskiej.

Przypominamy, że Corolla obchodzi właśnie 50. rocznicę swojego rynkowego debiutu. Od tego czasu w 150 krajach sprzedano ponad 44 miliony egzemplarzy, co stanowi 20 proc. łącznej globalnej sprzedaży pojazdów Toyoty. Jedenasta generacja Corolli od chwili wprowadzenia na rynek, utrzymuje pozycję najchętniej kupowanego samochodu na świecie.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Toyota Corolla
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy