Takie będzie nowe BMW 7. Samo wjedzie do garażu!
Od maja 2013 roku niekwestionowanym królem aut luksusowych jest nowy Mercedes klasy S. Na taki stan rzeczy nie godzą się rzecz jasna przedstawiciele BMW, którzy opublikowali właśnie garść oficjalnych informacji dotyczących kolejnego wcielenia topowej serii 7.
Firma z Bawarii przeprowadza właśnie intensywne testy drogowe zupełnie nowego modelu. Dzięki zastosowaniu na szeroką skalę plastikowych kompozytów zbrojonych włóknami węglowymi (CFRP), stosowanych już w modelach serii "I", nowa siódemka ma być aż o 130 kg lżejsza od obecnie oferowanego modelu i cechować się wyższą sztywnością skrętną karoserii.
W połączeniu z kolejną generacją jednostek napędowych korzystających z technologii Twin Power Turbo (również rzędowych, sześciocylindrowych) i ośmiostopniowych, automatycznych skrzyń biegów Steptronic zapewniać ma to autu nie tylko świetną dynamikę, ale i bardzo rozsądne obchodzenie się z paliwem.
Podobnie, jak w Mercedesach klasy S, standardowym wyposażeniem będzie pneumatyczne, samopoziomujące się zawieszenie obu osi o regulowanej sile tłumienia. Auto otrzyma również najnowszą generację, poprawiającego zwrotność systemu Integral Active Seering (skrętna tylna oś) z elektromechanicznym wspomaganiem kierownicy.
BMW serii 7 w kamuflażu
Seria 7 to jednak nie tylko sportowe emocje, ale też - a może przede wszystkim - komfort i wygoda dla pasażerów. Po raz pierwszy w nowej siódemce pojawi się dotykowy wyświetlacz systemu iDrive. Co więcej, ten obsługiwać można będzie nie tylko dotykiem, ale i gestami. Oczywiście o takich elementach wyposażenia, jak aktywny tempomat z funkcją stop&go nie warto nawet wspominać.
Nowością wartą odnotowania jest natomiast testowany właśnie system autonomicznego parkowania. Pozwala on - bez obecności kierowcy w samochodzie - zaparkować auto w ciasnych lukach, w których trudno byłoby otworzyć drzwi. System uruchamia się za pomocą przycisków zamontowanych w kluczyku.
Dzięki niemu pasażerowie i kierowca mogą wygodnie opuścić pojazd - po dojechaniu do miejsca parkingowego - otwierając drzwi na całą szerokość. Następnie, po uruchomieniu przez kierowcę funkcji przyciskiem na kluczyku, samochód sam wjedzie na miejsce parkingowe.