Taka będzie nowa toyota

Na salonie w Bolonii Toyota zaprezentowała produkcyjną wersję aurisa, czyli następcy corolli.

Zgodnie z oczekiwaniami samochód niemal nie różni się od prototypu, który pokazany został na salonie paryskim we wrześniu.

Przy pracach nad aurisem Japończycy kierowali się zasadą "od środka na zewnątrz". Samochód przede wszystkim miał być pojemny i funkcjonalny, mniej ważny był za to jego wygląd. I to chyba widać. W porównaniu do innych nowych pojazdów, chociażby prezentowanego również w Bolonii fiata bravo czy obecnej już na drogach hondy civic, auris nie ma wielu atutów, jeśli chodzi o wygląd. Wyraźnie widać za to nawiązania do corolli. Czy to dobry ruch - czas pokaże.

Reklama

Od razu warto jednak dodać, że linie nowej toyoty zaprojektowano w Europie. Za stylistykę jest bowiem odpowiedzialne centrum projektowe Toyoty ED2 (Toyota Europe Design Development S.A.R.L.) w Nicei.

Auris ma 1.76 m szerokości, 1.52 - wysokości i 4.22 - długości. Wynoszący 2.60 m rozstaw osi oznacza sporo miejsca wewnątrz i jednocześnie krótkie zwisy (89 cm z przodu i 73 cm z tyłu). Pojemność bagażnika wynosi 354 litry. Można go zwiększyć poprzez złożenie tylnych siedzeń do 777 litrów.

Nowa toyota oferowana będzie z silnikami benzynowymi o pojemności 1,4 i 1,6 l (moc 97 i 124 KM) oraz dieslami o pojemności 1,4, 2,0 i 2,2 l. (moc 90, 126 i 177 KM).

Na uwagę zasługuje najmocniejsza jednostka napędowa. Silnik 2.2 D-4D 180 Clean Power stosowany był już w avensis, corolli verso i RAV4. W aurisie dysponuje mocą 177 KM przy 3600 obr/min oraz momentem 400 Nm (w zakresie 2000-2600 obr/min).

Ten silnik jest nie tylko mocny, ale również należy do najczystszych jednostek wysokoprężnych dostępnych na rynku.

Jako topowe źródło napędu, jednostka ta będzie współpracowała z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów. Ponadto auris z tym silnikiem będzie miał specjalne, wielowahaczowe tylne zawieszenie.

Plany Japończyków zakładają, że samochody z silnikami Diesla będą stanowiły ponad połowę sprzedaży.

Nic dziwnego, bowiem w ofercie będą tylko dwa silniki benzynowe. Zupełna nowość to jednostka 1.6 VVT-i, która dzięki układowi zmiennych faz rozrządu dysponuje mocą 124 KM i momentem 157 Nm. Ponadto dostępny będzie podstawowy silnik 1.4 VVT-i o mocy 97 KM i momencie 130 Nm.

Auris będzie budowany w Europie. W Anglii będzie powstawał obok avensis, natomiast w Turcji - obok corolli verso. Pierwsze samochody trafią do salonów już w pierwszym kwartale przyszłego roku. j

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: silnik | jednostka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy