Tak wygląda nowe Audi A3 Cabrio!
Salon we Frankfurcie obfituje w premiery. Jedną z nich jest nowe Audi A3 w wersji kabriolet. Co tym razem przygotowali dla klientów specjaliści z Ingolstadt?
Na tle poprzednika auto może się pochwalić zauważalnie większym nadwoziem. Karoseria mierzy teraz 4,42 m długości, czyli aż o 18 cm więcej niż w poprzedniej generacji. O 2 cm wzrosła również szerokość (z 1,77 m do 1,79 m) oraz rozstaw osi, który wynosi aktualnie 2,6 m. Nieznacznie - o 15 mm - obniżono wysokość auta - linia dachu kończy się teraz 1,41 m nad ziemią.
Auto wyposażono w miękki, składany automatycznie, materiałowy dach. Transformacja w kabriolet trwa zaledwie 18 sekund i możliwa jest w czasie jazdy z prędkością do 50 km/h. Dach składa się do specjalnego schowka za kabiną - wówczas pasażerowie auta mają do dyspozycji bagażnik o pojemności 287 l. Standardowym wyposażeniem są pałąki przeciwkapotażowe, które automatycznie wysuwają się z karoserii w czasie dachowania.
W chwili rynkowego debiutu klienci będą mieli do wyboru trzy jednostki napędowe - dwie benzynowe (1,4 l TFSI 140 KM i 1,8 l TFSI 180 KM) i jedną wysokoprężną (2,0 l TDI - 150 KM). W późniejszym czasie ofertę uzupełni wysokoprężny 1,6 l TDI o mocy 110 KM.
Krótko po debiucie samochodu w salonach pojawi się też usportowiona odmiana S3. Auto wyposażone zostanie w benzynowy motor 2,0 l TFSI rozwijający aż 300 KM, moc przekazywana ma być na wszystkie koła za pośrednictwem systemu Quattro. W tej wersji auto przyspieszać ma do 100 km/h w 5,1 s. W stosunku do standardowego A3 Cabrio, model S3 otrzyma m.in. obniżone o 2,5 cm zawieszenie i 19-calowe felgi ze stopów lekkich.
Produkcją A3 w wersji z otwartym nadwozie zajmie się węgierska fabryka Audi w Gyor. Auto pojawi się w salonach jesienią - pierwsze egzemplarze dostarczone zostaną klientom wiosną przyszłego roku.
Za samochód z podstawowym silnikiem 1,4 l TFSI o mocy 140 KM na rodzimym, niemieckim rynku, zapłacić trzeba będzie co najmniej 31 700 euro.