Na salonie w Genewie zadebiutowało Suzuki Celerio. To niewielki miejski pojazd, który zastąpi Alto.
Celerio stworzono w oparciu o koncepcyjny model A:WIND przedstawiony podczas salonu motoryzacyjnego w Delhi w grudniu 2013 roku. Auto ma być sprzedawane w Europie i Azji.
Nadwozie Suzuki Celerio ma 360 cm długości, 160 cm szerokości i 153 cm wysokości. Rozstaw osi to 242,5 cm. Samochód jest więc wyraźnie większy niż Alto, długość zwiększyła się o 10 cm, a wysokość - o 6 cm. Również o 6 cm zwiększono rozstaw osi.
W efekcie wnętrze jest znacznie obszerniejsze, a pojemność bagażnika niemal się podwoiła (wzrosła ze 129 do 254 litrów).
Samochód napędzany będzie tylko jednym silnikiem benzynowym. Jest to trzycylindrowa jednostka o pojemności 1.0, która generuje 68 KM. Co ciekawe jednak, silnik będzie dostępny w dwóch wersjach, jedna z nich ma mieć zmienne fazy rozrządu zaworów ssących i wyższy stopień sprężania, co w połączeniu z układem automatycznego gaszenia ma dać niższe zużycie paliwa.
Reklama
Moc obu wersji jest identyczna, jednak tylko silnik klasyczny (bez zmiennych faz) będzie mógł być parowany opcjonalnie ze zautomatyzowaną przekładnią Auto Gear Shift.
Nowe Suzuki Celerio trafi do europejskich salonów jesienią. Ceny nie zostały jeszcze ustalone.