Subaru Crosstrek Hybrid - pierwsze w historii

Subaru zaprezentowało właśnie swoją pierwszą hybrydę plug-in, która powstała na bazie Crosstreka, czyli modelu znanego u nas jako XV.

Crosstrek Hybrid wykorzystuje dużo podzespołów znanych z klasycznych odmian modeli Subaru. Głównym źródłem napędu jest tutaj 2-litrowy boxer, rozwijający 140 KM, który współpracuje z bezstopniową przekładnią CVT, przesyłającą moc na wszystkie koła.

Wersja hybrydowa otrzymała dodatkowo silnik elektryczny o mocy 120 KM, ale producent nie podaje jaka jest maksymalna moc układu (z pewnością nie należy sumować tych dwóch wartości), ani jakimi osiągami może pochwalić się ten model. Energia elektryczna magazynowana jest w bateriach o pojemności 8,8 kWh.

Jak na hybrydę plug-in, Crosstrek nie może pochwalić się szczególnie dużym zasięgiem na samym tylko prądzie - producent szacuje go na 27 km. Pamiętajmy też, że realny z pewnością okaże się zauważalnie niższy. Średnie zużycie paliwa modelu ma kształtować się na poziomie 2,6 l/100 km.

Informacje na temat pracy układu hybrydowego można śledzić na wykresach i grafikach na wyświetlaczu komputera pokładowego, a obrotomierz zastąpił wskaźnik wykorzystania możliwości napędu (identyczny jak w hybrydach Toyoty). Istnieje również opcja zdalnego planowania godzin ładowania (dzięki aplikacji na smartfona) oraz zdalnego uruchamiania klimatyzacji.

Reklama

Crosstrek Hybrid nie różni się wizualnie od wersji z konwencjonalnym napędem. Nowością jest jedynie niebieski lakier oraz wnętrze z niebieskimi wstawkami. Zmienił się także niestety bagażnik - jego pojemność zauważalnie ograniczają umieszczone tam baterie. Subaru nie podało o ile się zmniejszył, ale już jego standardowa pojemność - 385 l - raczej nie rozpieszcza.

Model ten po raz pierwszy zostanie pokazany na żywo podczas salonu samochodowego w Los Angeles. Do sprzedaży w USA auto trafi pod koniec roku. A co z Europą? Tego póki co nie wiadomo.


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy