Sportowy Golf
Volkswagen ma zamiar wprowadzić do produkcji najmocniejszą wersję modelu Golf, jaka kiedykolwiek była dostępna w ofercie koncernu z Wolfsburga. Samochód, oznaczony symbolem R32 napędzany będzie 3,2-litrowym silnikiem V6 o mocy 241 KM (177 kW) znanym z zaprezentowanego już wcześniej VW Phaetona. Od 24 maja dynamicznego Golfa R32 można zobaczyć na salonie samochodowym w Madrycie. Do europejskiej sprzedaży trafi on pod koniec tego lata.
Wprawdzie samochód posiada zmienioną w stosunku do seryjnych wersji konstrukcję przedniego i tylnego zawieszenia, jednak najważniejszym jego elementem jest silnik. 6-cylindrowa jednostka, która wykorzystywana jest również we flagowej limuzynie Phaeton, dysponuje mocą 241 KM uzyskiwaną przy 6250 obr/min i maksymalnym momentem obrotowym 320 Nm przy 2800 obr/min. Rasowy dźwięk jednostki wydobywa się dwoma końcówkami układu wydechowego, które również wizualnie podkreślają sportową duszę pojazdu.
Moc przenoszona jest na wszystkie cztery koła poprzez nowoczesny system 4MOTION, który współpracuje z sześciostopniową skrzynią biegów. Prześwit pod pojazdem został obniżony o 30 mm w stosunku do standardowych wersji Golfów, a auto wyposażono w 18-calowe obręcze z oponami o rozmiarach 225/40 ZR18 i wentylowane tarcze hamulcowe przy wszystkich kołach, które zapewniają skuteczność hamowania porównywalną z prawdziwymi autami sportowymi.
Wewnątrz pojazdu wykorzystano czarną skórę na pokrycie kubełkowych, sportowych siedzeń i kierownicy oraz aluminium na efektowne wstawki przy desce rozdzielczej. Znleźć je można na pedałach, kokpicie i drążku zmiany biegów. Bogate wyposażenie seryjne Golfa R32, który dostępny będzie jedynie w wersji dwudrzwiowej obejmuje: automatyczną klimatyzację "Climatronic", radio "Gamma" z ośmioma głośnikami, wielofunkcyjny wyświetlacz oraz ksenonowe reflektory.