S-klasa po face-liftingu

Mercedes wprowadził kilka modyfikacji dotyczących swojego flagowego modelu S-klasy. Nowością są dwa nowoczesne silniki przeznaczona do najbogatszych wersji oraz, duża liczba zmienionych detali. Nowy samochód zadebiutuje na międzynarodowym salonie samochodowym w Paryżu w przyszłym miesiącu. Zaprezentowany pojazd wyposażony będzie w przerobiony, podwójnie doładowany silnik V12 (jednostka montowana w nowym Maybachu) z intercoolerami chłodzonymi wodą, który osiąga moc 493 KM. Taki napęd pozwala rozpędzić S-klasę od 0-100 km/h w czasie 4,8 sekundy.

Drugim nowym silnikiem będzie 3,7-litrowa jednostka V6 dysponująca mocą 245 KM i maksymalnym momentem obrotowym 350 Nm uzyskiwanym przy 3000 obr/min. Ten napęd pojawi się też niebawem w modelach E-klasy, a możliwe, że również w autach niższych segmentów.

Przerobiono też jednostkę wysokoprężną montowaną w modelu S320 CDI. Teraz osiąga ona moc 204 KM (poprzednio 197 KM) i dysponuje 550 NM maksymalnego momentu obrotowego (wzrost o 6%). W silniku tym wykorzystano system common-rail drugiej generacji udoskonalony w zakładach Mercedesa. Powoduje on płynniejszą pracę jednostki, a także zmniejsza zużycie paliwa. Średnio na 100 km wystarcza S-klasie 7,7 litra oleju napędowego.

Obok silników Mercedes wprowadza też modyfikacje w dziedzinie bezpieczeństwa podróżnych. W tym celu opracowano zupełnie nowy system PRE-SAFE, który zawczasu odczytuje zagrożenie kolizji i przeciwdziała skutkom wypadku, lepiej chroniąc kierowcę i pasażerów. W skład systemu wchodzą pasy bezpieczeństwa, które napinają się automatycznie w ułamku sekundy na tuż przed wypadkiem. Pozwala to na znacznie skuteczniejsze działanie poduszek powietrznych. Aby przewidzieć nastąpienie kolizji, system wykorzystuje szereg czujników umieszczonych na zewnątrz pojazdu, a także w systemie stabilizacji jazdy (ESP), a także w układzie hamulcowym. Nad jego funkcjonowaniem pieczę sprawuje komputer.

Reklama

Nowinką w S-klasie jest też opcja stałego napędu na cztery koła 4MATIC w modelach wyposażonych w silniki V8 i V6. Zmieniono też linię stylistyczną samochodu. Przedni zderzak jest teraz niższy i zyskał na dole większy otwór wlotowy powietrza co sprawia wrażenie, że cały samochód jest szerszy i bardziej stabilny. Ponadto w reflektorach wykorzystano gładkie szkła oraz zmieniono konstrukcję lusterek wstecznych i świateł tylnych.

Mercedes-Benz od momentu rozpoczęcia produkcji pod koniec 1998 roku stworzył 325 tysięcy modeli S-klasy. Wśród nowych pojazdów klasy luksusowej pojazd ten osiągnął 46% udziałów w rynku Europy Zachodniej, 40% w USA i 58% w Japonii.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: nowy samochód | silniki | Pojazd | jednostka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy