Range Rover Velar SVAutobiography Dynamic Edition
Topowa wersja Velara napędzana jest wyjątkowo mocnym silnikiem, posiada wiele wyróżników stylistycznych, a jej ekskluzywność podkreśla fakt, że będzie oferowana w sprzedaży wyłącznie przez jeden rok.

Plasująca się na szczycie oferty modelu Range Rover Velar wersja została przygotowana przez dział Land Rover Special Vehicle Operations. Jest napędzana 550-konnym 5-litrowym silnikiem V8 Supercharged, dzięki któremu 0-100 km/h w 4,5 sekundy i rozwija prędkość 274 km/h.
Nowa wersja wyróżnia się nowym przednim zderzakiem z większymi wlotami powietrza zasilającego doładowany silnik V8 i chłodzącego wzmocniony układ hamulcowy. Nowej atrapie chłodnicy i dolnym bocznym przetłoczeniom towarzyszy zmieniony tylny zderzak ze zintegrowanymi, prostokątnymi końcówkami układu wydechowego. Wersja SVAutobiography Dynamic Edition to także jedyny Velar dostępny z metalicznym lakierem Satin Byron Blue z oferty Premium Palette działu Special Vehicle Operations. Wszystkie egzemplarze są standardowo wyposażone w kontrastowy dach Narvik Black.
Również charakterystyczne kute aluminiowe obręcze kół sugerują jeszcze lepsze osiągi. Lekkie 21-calowe felgi ważą tyle, co obręcze 20-calowe w modelu bazowych, a klienci mogą także zdecydować się na 22-calowe felgi z jedynym w swoim rodzaju wykończeniem Silver Sparkle i diamentowanymi krawędziami.
Range Rover Velar SVAutobiography Dynamic Edition















Przednie tarcze hamulcowe o średnicy 395 mm i tylne o średnicy 396 mm składają się z dwóch elementów w celu ograniczenia masy. Ich konstrukcja bardziej wydajnie rozprasza też ciepło, aby sprostać większym siłom hamowania generowanym podczas dynamicznej jazdy. Wyższą skuteczność hamowania podkreślają czerwone zaciski hamulcowe (czterotłoczkowe z przodu i pojedyncze z tyłu), na których umieszczono napis Land Rover. Dostępne są także zaciski w kolorze Gloss Black.
We wnętrzu znajdziemy perforowaną i pikowaną skórę Windsor z podwójnym przeszyciem, która występuje wyłącznie w wersji SVAutobiography Dynamic Edition. Klienci mogą wybierać spośród czterech kombinacji kolorystycznych (Ebony, Cirrus, Vintage Tan i Pimento). Standardowe wyposażenie obejmuje regulowane w 10 płaszczyznach, podgrzewane i wentylowane fotele z przodu z funkcjami pamięci ustawień i masażu.

Wśród specjalnych elementów wykończenia wnętrza znalazła się sportowa kierownica ze specjalnie wyprofilowaniem wieńca i dotykowymi, aluminiowymi łopatkami do zmiany biegów. Niżej umiejscowiono pokrętło do wyboru przełożeń oraz okrągłe przełączniki do sterowania płynnie zintegrowanym systemem multimedialnym Touch Pro Duo z moletowanym wykończeniem, a opcjonalnie dostępny jest pakiet z włóknem węglowym.
Skalibrowanie układu AWD, aktywnej blokady tylnego mechanizmu różnicowego, 8-biegowej przekładni, układu kierowniczego i zawieszenia pneumatycznego zostało udoskonalone i dostosowane do wersji SVAutobiography Dynamic Edition. Inżynierowie z działu Special Vehicle Operations firmy Land Rover poświęcili 63 900 godzin na odpowiednią kalibrację, aby zoptymalizować jazdę, prowadzenie i czułość.
Prace działu Special Vehicle Operations skupiły się na uzyskaniu wyższej wydajności i zachowaniu zdolności terenowych, z których słynie Land Rover przy jednoczesnym zapewnieniu nowego poziomu właściwości jezdnych i osiągów. Poza daleko idącym dostrojeniem elektroniki, udoskonalone stabilizatory poprzeczne ograniczają przechyły nadwozia podczas szybkiej jazdy w zakrętach, a zmienione ustawienie regulowanych bezstopniowo amortyzatorów współgra ze sztywniejszymi resorami pneumatycznymi, zapewniając najlepszą równowagę pomiędzy pewnością prowadzenia i komfortem.
Dopracowano także układ AWD, którego skrzynka rozdzielcza potrafi wytrzymać większe obciążenia generowane przez 5-litrowy doładowany silnik V8. Zaawansowany system Intelligent Driveline Dynamics precyzyjnie i niewyczuwalnie rozdziela moment obrotowy silnika odpowiednio do warunków. Może on skierować do 100 procent na tylną oś w zależności od warunków.

Charakter Velara SVAutobiography Dynamic Edition aktywny układ wydechowy SV wykorzystuje specjalny układ zaworów w celu optymalizacji brzmienia w zależności od warunków jazdy i zapewnia modelowi Velar charakterystyczny bulgot jednostki V8. Aktywny układ jest o 7,1 kg lżejszy od standardowego, a jego podwyższony przepływ gazów pomaga uwolnić lepsze osiągi flagowej wersji.