Range Rover Velar SVAutobiography Dynamic Edition

Topowa wersja Velara napędzana jest wyjątkowo mocnym silnikiem, posiada wiele wyróżników stylistycznych, a jej ekskluzywność podkreśla fakt, że będzie oferowana w sprzedaży wyłącznie przez jeden rok.

Range Rover Velar SVAutobiography Dynamic Edition
Range Rover Velar SVAutobiography Dynamic EditionInformacja prasowa (moto)

Plasująca się na szczycie oferty modelu Range Rover Velar wersja została przygotowana przez dział Land Rover Special Vehicle Operations. Jest napędzana 550-konnym 5-litrowym silnikiem V8 Supercharged, dzięki któremu 0-100 km/h w 4,5 sekundy i rozwija prędkość 274 km/h.

Nowa wersja wyróżnia się nowym przednim zderzakiem z większymi wlotami powietrza zasilającego doładowany silnik V8 i chłodzącego wzmocniony układ hamulcowy. Nowej atrapie chłodnicy i dolnym bocznym przetłoczeniom towarzyszy zmieniony tylny zderzak ze zintegrowanymi, prostokątnymi końcówkami układu wydechowego. Wersja SVAutobiography Dynamic Edition to także jedyny Velar dostępny z metalicznym lakierem Satin Byron Blue z oferty Premium Palette działu Special Vehicle Operations. Wszystkie egzemplarze są standardowo wyposażone w kontrastowy dach Narvik Black.

Również charakterystyczne kute aluminiowe obręcze kół sugerują jeszcze lepsze osiągi. Lekkie 21-calowe felgi ważą tyle, co obręcze 20-calowe w modelu bazowych, a klienci mogą także zdecydować się na 22-calowe felgi z jedynym w swoim rodzaju wykończeniem Silver Sparkle i diamentowanymi krawędziami.

Range Rover Velar SVAutobiography Dynamic Edition

. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 

Przednie tarcze hamulcowe o średnicy 395 mm i tylne o średnicy 396 mm składają się z dwóch elementów w celu ograniczenia masy. Ich konstrukcja bardziej wydajnie rozprasza też ciepło, aby sprostać większym siłom hamowania generowanym podczas dynamicznej jazdy. Wyższą skuteczność hamowania podkreślają czerwone zaciski hamulcowe (czterotłoczkowe z przodu i pojedyncze z tyłu), na których umieszczono napis Land Rover. Dostępne są także zaciski w kolorze Gloss Black.

We wnętrzu znajdziemy perforowaną i pikowaną skórę Windsor z podwójnym przeszyciem, która występuje wyłącznie w wersji SVAutobiography Dynamic Edition. Klienci mogą wybierać spośród czterech kombinacji kolorystycznych (Ebony, Cirrus, Vintage Tan i Pimento). Standardowe wyposażenie obejmuje regulowane w 10 płaszczyznach, podgrzewane i wentylowane fotele z przodu z funkcjami pamięci ustawień i masażu.

Range Rover Velar SVAutobiography Dynamic EditionInformacja prasowa (moto)

Wśród specjalnych elementów wykończenia wnętrza znalazła się sportowa kierownica ze specjalnie wyprofilowaniem wieńca i dotykowymi, aluminiowymi łopatkami do zmiany biegów. Niżej umiejscowiono pokrętło do wyboru przełożeń oraz okrągłe przełączniki do sterowania płynnie zintegrowanym systemem multimedialnym Touch Pro Duo z moletowanym wykończeniem, a opcjonalnie dostępny jest pakiet z włóknem węglowym.

Skalibrowanie układu AWD, aktywnej blokady tylnego mechanizmu różnicowego, 8-biegowej przekładni, układu kierowniczego i zawieszenia pneumatycznego zostało udoskonalone i dostosowane do wersji SVAutobiography Dynamic Edition. Inżynierowie z działu Special Vehicle Operations firmy Land Rover poświęcili 63 900 godzin na odpowiednią kalibrację, aby zoptymalizować jazdę, prowadzenie i czułość.

Range Rover Velar SVAutobiography Dynamic Edition 

Prace działu Special Vehicle Operations skupiły się na uzyskaniu wyższej wydajności i zachowaniu zdolności terenowych, z których słynie Land Rover przy jednoczesnym zapewnieniu nowego poziomu właściwości jezdnych i osiągów. Poza daleko idącym dostrojeniem elektroniki, udoskonalone stabilizatory poprzeczne ograniczają przechyły nadwozia podczas szybkiej jazdy w zakrętach, a zmienione ustawienie regulowanych bezstopniowo amortyzatorów współgra ze sztywniejszymi resorami pneumatycznymi, zapewniając najlepszą równowagę pomiędzy pewnością prowadzenia i komfortem.

Dopracowano także układ AWD, którego skrzynka rozdzielcza potrafi wytrzymać większe obciążenia generowane przez 5-litrowy doładowany silnik V8. Zaawansowany system Intelligent Driveline Dynamics precyzyjnie i niewyczuwalnie rozdziela moment obrotowy silnika odpowiednio do warunków. Może on skierować do 100 procent na tylną oś w zależności od warunków.  

Range Rover Velar SVAutobiography Dynamic EditionInformacja prasowa (moto)

Charakter Velara SVAutobiography Dynamic Edition aktywny układ wydechowy SV wykorzystuje specjalny układ zaworów w celu optymalizacji brzmienia w zależności od warunków jazdy i zapewnia modelowi Velar charakterystyczny bulgot jednostki V8. Aktywny układ jest o 7,1 kg lżejszy od standardowego, a jego podwyższony przepływ gazów pomaga uwolnić lepsze osiągi flagowej wersji.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas