Range Rover Sport HST z nowym napędem hybrydowym

Land Rover wprowadza do sprzedaży zupełnie nową sześciocylindrową, rzędową jednostkę benzynową Ingenium o pojemności 3 litrów i mocy 400 KM, wyposażoną z układ MHEV (Mild Hybrid).

Początkowo dostępny w wersji specjalnej Ranger Rovera Sport HST, zupełnie nowy 400-konny silnik Ingenium charakteryzuje się lepszą reakcją na gaz oraz lepszym wyważeniem od poprzedniej widlastej jednostki benzynowej V6. Dzięki 550 Nm momentu obrotowego rozpędza on Range Rovera Sport do 100 km/h w 6,2 sekundy i pozwala uzyskać prędkość maksymalną 225 km/h (ograniczoną elektronicznie).

Nowa sześciocylindrowa jednostka wyposażona została m.in. w elektryczną sprężarkę doładowującą, która zapewnia błyskawiczną reakcję na pedał przyspieszenia. Potrafi ona uzyskać pełną prędkość 120 000 obr./min w zaledwie 0,5 sekundy, eliminując praktycznie zjawisko turbodziury.

Reklama

Poprawiające osiągi technologie współgrają z nowym zespołem napędowym MHEV (ang. Mild Hybrid Electric Vehicle) wspomaganym przez nowy silnik, zapewniając modelowi niższe spalanie (9,3 l/100 km) i emisję CO2 na poziomie 213 g/km. To ostatni krok firmy Land Rover w kierunku spełnienia swojego zobowiązania dotyczącego oferowania każdego nowego modelu od 2020 roku w wersji elektrycznej bądź zelektryfikowanej.

Układ bazuje na całkowicie nowym systemie Start-Stop, który wyłącza silnik spalinowy po zatrzymaniu pojazdu oraz łączy go z jednostką elektryczną. Pozwala to układowi gromadzić energię poprzez hamowanie rekuperacyjne i magazynować ją w akumulatorze 48V do późniejszego wykorzystania, np. podczas ruszania.

Zaprojektowany i opracowany przez firmę Jaguar Land Rover nowy silnik będzie wytwarzany obok obecnych benzynowych i wysokoprężnych jednostek czterocylindrowych w wartym 1 miliard GBP ośrodku produkcji silników w Wolverhampton w West Midlands.

Nowy silnik benzynowy Range Rovera Sport o mocy 400 KM będzie dostępny w specjalnej wersji HST, która wyróżnia się m.in. indywidualnymi oznaczeniami oraz wykończeniem włóknem węglowym na masce, przednim grillu, bocznych wlotach powietrza i tylnej klapie.

Klienci będą mogli wybierać spośród dwóch wzorów obręczy z lekkich stopów oraz pięciu kolorów nadwozia — Santorini Black, Fuji White, Indus Silver, Firenze Red i Carpathian Grey. Wersja HST będzie charakteryzować się czerwonymi zaciskami hamulców, przy czym dostępne będą też zaciski anodowane na szaro.

We wnętrzu znajdą się ustawiane w 8 płaszczyznach fotele przednie Dynamic o zmienionym wzorze kolorystycznym oraz zamszowe wstawki na kierownicy i dźwigni zmiany biegów, łopatki zmiany biegów Satin Chrome i oznaczenie HST na desce rozdzielczej.

Ponadto zestaw zmian podnoszących poziom bezpieczeństwa obejmuje zaawansowany tempomat z funkcjami Stop & Go i Steer Assist, a także system awaryjnego hamowania z dużej prędkości. Właściciele skorzystają również z tradycyjnych funkcji terenowych, np. układu Terrain Response 2.

Cena Range Rovera Sport HST wynosi 512 600 zł.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy