Range Rover Sentinel. Dla głów państw i... bandytów

O Range Roverze często mówi się, że to terenowy Mercedes klasy S. Nie jest tajemnicą, że wielu klientów decyduje się właśnie na ten model nie ze względu na właściwości terenowe, lecz jego walory reprezentacyjne.

O Range Roverze często mówi się, że to terenowy Mercedes klasy S. Nie jest tajemnicą, że wielu klientów decyduje się właśnie na ten model nie ze względu na właściwości terenowe, lecz jego walory reprezentacyjne. 

Najbardziej wymagający nabywcy oczekują jednak czegoś więcej niż tylko luksusu i komfortu. Często kluczową jest kwestia bezpieczeństwa, niekoniecznie tego związanego z zabezpieczeniem pasażerów przed skutkami wypadków...

Z tego względu, po raz pierwszy w historii, Land Rover's Special Vehicle Operations opracowało opancerzoną odmianę Range Rovera o nazwie Range Rover Sentinel.

Reklama

Samochód bazuje na topowej odmianie - Autobiography - ze standardowym rozstawem osi. Range Rover Sentinel oferuje poziom ochrony VR8. Oznacza to, że może on wytrzymać ostrzał z broni o kalibrze 7,62 włączając w to pociski zapalające. Karoseria zapewnia też ochronę przed boczną detonacją do 15 kg TNT oraz wybuchami granatów ręcznych (włączając w to dach i podłogę).

Ukryty pod poszyciem karoserii pancerz składający się z sześciu specjalnie uformowanych płyt, wykonano z wysokowytrzymałej stali. Zastosowano też kuloodporne, wielowarstwowe, laminowane szyby, które charakteryzują się bardzo dużą przejrzystością nawet po trafieniu pociskiem z broni ręcznej.

Z uwagi na znaczne powiększenie masy auta inżynierowie Land Rovera musieli wprowadzić szereg poprawek w zawieszeniu i opracować nowy system stabilizacji jazdy. Maksymalna ładowność auta wynosi 650 kg. Samochód otrzymał m.in. dodatkowe akumulatory, samouszczelniający się zbiornik paliwa, system antypożarowy czy 20-calowe koła z oponami typu run flat.

Range Rover Sentinel napędzany jest benzynowym, doładowanym kompresorem, V6 o pojemności 3,0 l. Jednostka rozwija moc 340 KM, która przenoszona jest na wszystkie koła za pośrednictwem ośmiostopniowej, automatycznej przekładni ZF. Z uwagi na bezpieczeństwo klientów osiągi auta trzymane są w tajemnicy. Za hamowanie odpowiadają wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 380 mm z przodu i 365 mm z tyłu.

Auto wyposażono w specjalny system ucieczkowy, który - w przypadku, gdy wszystkie drzwi zostaną zablokowane - pozwala otworzyć tylną klapę i wydostać się z pojazdu. 

Samochody będzie można zamówić jeszcze w tym miesiącu. Range Rover Sentinel posiada homologację drogową dopuszczającą go do ruchu w Europie, Ameryce Północnej, Afryce i na Środkowym Wschodzie. Za opancerzony pojazd zapłacić trzeba będzie niespełna 400 tys. funtów. Auto oferowane będzie z trzyletnią gwarancją limitowaną przebiegiem 50 tys. mil. 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Range Rover
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy