Prawdziwie amerykański roadster

Po raz pierwszy świat poznał go jako Cadillac'a Evoq, zaprezentowanego na salonie samochodowym w Detroit w 1999 roku. Wtedy był to jednak wyłącznie pojazd koncepcyjny, dziś natomiast to prawdziwy samochód. Zmieniła się również jego nazwa - teraz mamy do czynienia z Cadillac'iem XLR. Jest to luksusowy roadster z twardym dachem wyposażony w potężny silnik Northstar o pojemności 4,6 litra, który napędza tylne koła. Od 2003 roku auto to będzie produkowane w zakładach Bowling Green w Kentucky należących do General Motors.

Ten nowy cadillac został skonstruowany na płycie podłogowej GM przyszłej generacji, stworzonej specjalnie z myślą o samochodach z otwartym dachem. Zastosowano w niej wzmocnienia z hartowanej stali oraz wykorzystano aluminium, w efekcie czego otrzymano konstrukcję lekką, wytrzymałą i zapewniającą autu stabilność i dobre właściwości jezdne.

XLR wykorzystuje również technologie stworzone przez producentów specjalizujących się w konkretnych dziedzinach. Przykładem jest składany dach wykonany przez niemiecką firmę Car Top Systems GmbH. Jej mechanizm zastosowany w Cadillac'u XLR pozwala na szybkie przeistoczenie kabrioletu w coupe i na odwrót. Innym przykładem jest udział producenta opon - Michelin, który do nowego roadstera przeniósł swój system PAX, kontrolujący i uzupełniający ciśnienie powietrza w oponach.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: roadstery | Cadillac | roadster
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy