Porsche prezentuje Cayenne Coupé

Porsche poszerza rodzinę modelu Cayenne. Do gamy trzeciej generacji tego popularnego SUV-a dołącza jeszcze bardziej sportowy wariant - Cayenne Coupé.

Najważniejsze cechy nowego Cayenne Coupé to: ostrzejsze linie z całkowicie nową tylną partią nadwozia, adaptacyjny tylny spojler, kanapa wyprofilowana z myślą o dwójce pasażerów oraz dwie różne koncepcje dachu - standardowo montowany panoramiczny, stały dach szklany oraz opcjonalny dach z włókien węglowych.

Charakterystyczną sylwetkę Coupé dodatkowo akcentują spojler dachowy oraz obniżona o około 20 mm linia dachu - przednia szyba i słupki A są tu bowiem pochylone bardziej niż w Cayenne. Z kolei przeprojektowane tylne drzwi i błotniki poszerzają tylne nadkola o 18 mm, podkreślając muskularną rzeźbę karoserii. A ponieważ tylna tablica rejestracyjna została umieszczona na zderzaku, samochód wydaje się "spoczywać" bliżej ziemi.

Reklama

Za sprawą adaptacyjnego spojlera dachowego aktualne Cayenne Turbo było pierwszym SUV-em, w którym zastosowano ten typ aktywnej aerodynamiki. Nowe Cayenne Coupé idzie o krok dalej - we wszystkich odmianach modelu "lotka" dachowa łączy się z nowym adaptacyjnym tylnym spojlerem w ramach aktywnej aerodynamiki Porsche (PAA - Porsche Active Aerodynamics). Przy prędkości 90 km/h i większej spojler - harmonijnie zintegrowany z sylwetką pojazdu - wysuwa się o 135 mm. W ten sposób zwiększa nacisk na tylną oś, a jednocześnie podnosi wydajność.

W chwili premiery rynkowej dostępne są dwie wersje silnikowe. Pierwsza z nich, Cayenne Coupé, korzysta z 6-cylindrowej turbodoładowanej jednostki o pojemności 3 litrów, mocy 250 kW (340 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 450 Nm. Z pakietem Sport Chrono jej przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6 s, a z opcjonalnymi pakietami sportowymi optymalizującymi masę pojazdu spada do 5,9 s. Prędkość maksymalna tego wariantu wynosi 243 km/h. Topowe Cayenne Turbo Coupé to 4-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 404 kW (550 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 770 Nm. Od zera do 100 km/h przyspiesza w 3,9 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 286 km/h.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy