Pokazano Peugeota 407!
Dziś w samo południe Peugeot zaprezentował oficjalnie następcę modelu "406", który otrzyma nazwę "407". Rynkowy debiut pojazdu zapowiadany jest na początek przyszłego roku.
"407" wzorowany jest na koncepcyjnym modelu Elixir, który Peugeot zaprezentował na wrześniowym salonie samochodowym we Frankfurcie nad Menem (IAA 2003). Od tamtego czasu dziennikarze zaczęli plotkować, że koncepcyjny Elixir jest z pewnością zapowiedzią następcy "406". I jak widać nie pomylili się...
Peugeot 407 pojawi się na rynku w dwóch odmianach - sedan oraz kombi (SW). Pierwsza wersja emanować będzie dynamiką i sportowym charakterem, podczas gdy druga to typowy pojazd rodzinny, idealny na wakacyjne podróże. Wymiary auta to 4676 mm długości, 1811 mm szerokości, 1445 mm wysokości i 2725 mm rozstawu osi.
W ofercie Peugeota 407 znajdzie się 6 silników - 4 jednostki benzynowe oraz 2 wysokoprężne diesle HDi. Podstawowym napędem oferowanym z 5-biegową przekładnią ręczną będzie 1.8 o mocy 117 KM/85 kW i maksymalnym momencie obrotowym 163 Nm. Kolejnym silnikiem jest 2.0 16v - moc 136 KM/100 kW i 190 Nm momentu, montowany z 5-biegową ręczną, lub 4-stopniową automatyczną skrzynią biegów Porsche Tiptronic System. Dwa kolejne "benzyniaki" to jednostka 2.2 o mocy 160 KM/116 kW i momencie obrotowym 217 Nm, oferowana z 6-biegową ręczną lub automatyczną przekładnią oraz najmocniejszy silnik 3.0 V6 dysponujący mocą 211 KM/155 kW i maksymalnym momentem 290 Nm. Do jego obsługi posłuży nowoczesna przekładnia automatyczna Porsche Tiptronic System o sześciu przełożeniach.
Gamę jednostek uzupełnią dwa silniki wysokoprężne HDi - 1.6 o mocy 110 KM/80 kW, osiągający 260 Nm momentu obrotowego oraz 2.0 dysponujący mocą 136 KM/100 kW i momentem obrotowym 320 Nm. Pierwszy napęd współpracować może z 5-biegową ręczną przekładnią, natomiast drugi przystosowano do 6-biegowej ręcznej lub 4-stopniowej automatycznej skrzyni biegów.
Przypomnijmy jeszcze parę faktów o Elixirze. Ten concept-car był bardzo oryginalny - łączył w sobie elegancję z dynamiką. Długi przód, obszerna przednia szyba (znajdujemy je również w produkcyjnej wersji) i gwałtownie spadający tył (to z kolei element wersji SW), tworzyły bardzo ciekawą linię nadwozia, trudną do określenia nawet dla wytrawnych znawców motoryzacji.
Było w nim trochę z hatchbacka, trochę kombi, a nawet doszukać się można było elementów coupe. Sam przód pojazdu prezentował niewielki grill chłodnicy z logo Peugeota, otoczony chromowaną listwą i umiejętnym połączeniem maski z przednim zderzakiem. W nadkola wcinały się potężne, charakterystyczne dla tej marki, kocie reflektory i - co już zastosowano w odświeżonej wersji "406 coupe" - znajdujący sie pod zderzakiem ogromny wlot powietrza. Z tyłu sportowy charakter podkreślały dwie końcówki układu wydechowego i mała szyba, powiększona dla lepszej widoczności przez dwie dodatkowe szybki ulokowane w tylnych słupkach.
Peugeot Elixir wyposażony był w nowy 6-cylindrowy silnik wysokoprężny HDi o pojemności 2700 ccm. Silnik ten generuje moc ponad 200 KM (148 kW) i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 440 Nm. Przeniesienie napędu odbywa się poprzez sekwencyjną skrzynię biegów Porsche Tiptronic, posiadającą również opcję w pełni automatyczną. Być może ta jednostka pojawi się w ofercie Peugeota 407 w późniejszym okresie.
TUTAJ mini-galeria koncepcyjnych peugeotów, w tym elixira, które prezenetowane były na salonie samochodowym we Frankfurcie nad Menem.
A TUTAJ nasza galeria nowego Peugeota 407 zarówno w wersji sedan jak i kombi (SW)...