Poczuj się jak Marcus Gronholm

Peugeot przygotował samochód, w którym zwykły kierowca będzie mógł się poczuć jak mistrz świata w rajdach samochodowych, Marcus Gronholm. Chodzi oczywiście o model 206, który zaprezentowany został w sportowej odmianie oznaczonej symbolem RC.

Już sam wygląd 3-drzwiowego peugeota zdradza jego sportowy charakter. Szeroki spoiler z tyłu, podwójna chromowana końcówka rury wydechowej, 17-calowe koła z lekkich stopów metali oraz zderzaki i listwy boczne w kolorze nadwozia to tylko wstęp do całej prawdy o nowym modelu 206 RC.

We wnętrzu pojazdu znajdziemy cztery osobne fotele kubełkowe, które z pewnością ucieszą fanów sportowej jazdy. Wystrój kabiny również podkreśla mocny charakter auta, który trudno pomylić z miejską taksówką. Są tam aluminiowe pedały i dźwignia zmiany biegów, skórzana kierownica, a także liczne wstawki z włókna węglowego.

Najważniejszymi elementami nowego Peugeota 206 RC są jednak silnik oraz zawieszenie. Jednostka o pojemności 2,0 litra dysponuje mocą 130 kW (180 KM) przy 7000 obr/min i osiąga maksymalny moment obrotowy 202 Nm przy 4750 obr/min. Jest to znany z wersji 206 S16 benzynowy silnik 138-konny, jednak został on mocno zmodyfikowany przez specjalistów z działu sportu Peugeota. Jednostka współpracuje z sekwencyjną skrzynią biegów, kontrolowaną elektronicznie, w celu zapewnienia jak najbardziej dynamicznej pracy. Zawieszenie zostało starannie dostrojone do parametrów silnika oraz ciężaru auta i zapewnia bardzo dobrą przyczepność podczas jazdy. Właściwości jezdne poprawia również elektryczne wspomaganie kierownicy, które usztywnia układ podczas dużych prędkości.

Osiągi auta:
Prędkość maksymalna - 220 km/h
Przyspieszenie 0-1000 m - 28 sekund
Przyspieszenie 0-100 km/h - 7,4 sekundy
Przyspieszenie 60-90 km/h - 5,7 sekundy (na czwartym biegu)
Przyspieszenie 80-120 km/h - 10,6 sekundy (na piątym biegu)
Średnie zużycie paliwa - 8,6 l/100 km

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: mistrz świata | Auta | przyspieszenie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy