Piąty wymiar

31 lat temu, w roku Igrzysk Olimpijskich w Monachium, BMW zaprezentowało swój najważniejszy wówczas projekt: Serię 5, kierowaną do nowej dla tej marki grupy odbiorców, kadry menedżerskiej.

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Kolejne trzy generacje "piątki" zachowywały wszystkie te cechy, za każdym razem jednak podnosząc coraz wyżej - i tak już wyśrubowany - poziom techniki, osiągów, własności jezdnych, bezpieczeństwa i komfortu. W efekcie sprzedano niemal 4 miliony egzemplarzy tych aut.

INTERIA.PL

Wczoraj w Warszawie odbyła się polska premiera piątej już generacji tego auta. Nowa limuzyna jest większa i bardziej przestronna niż jej poprzedniczka, a przy tym nie jest od niej cięższa; w zależności od modelu jest nawet do 75 kg lżejsza. Jest to możliwe m. in. dzięki zastosowaniu aluminium w przedniej części pojazdu w połączeniu z pozostałymi elementami karoserii ze stali.

Nowa seria 5, która pojawi się na europejskim rynku w lipcu 2003 r., oferowana będzie wstępnie w trzech wariantach z sześciocylindrowymi silnikami

INTERIA.PL

rzędowymi: jako model 520i (125 kW/170 KM i 210 Nm) i 530i (170kW/231 KM i 300 Nm) - obydwa warianty z jedynymi w swoim rodzaju, aksamitnie napędzany nowym silnikiem wysokoprężnym z systemem Common-Rail drugiej generacji. Wszystkie trzy warianty wyposażone są seryjnie w nowe, sześciobiegowe przekładnie mechaniczne. Automatyczna skrzynia biegów - również sześciobiegowa - dostępna jest opcjonalnie dla wszystkich wariantów.

Modele BMW 520i/ 530d/ 530i przyspieszają od 0 do 100 km/h w 9,0/ 7,1/ 6,9 sekund, osiągają maksymalną prędkość 230/ 245/ 250 km/h i zużywają 9,0/ 6,9/ 9,5 l/100 km (wg cyklu pomiarowego UE).

INTERIA.PL

Jesienią 2003 r. pojawią się też modele 520iA, 525i o pojemności 2,5 litra (141 kW/192 KM i 245 Nm) oraz 545i z silnikiem V8 o pojemności 4,4 litra (245 kW/333 KM i 450 Nm) z innowacyjnym układem VALVETRONIC.

Znane są już polskie ceny nowej "piątki": Model 520i kosztuje według dzisiejszego kursu około 172.600 zł, wersja 530i: 231.200 zł. a 530d: 225.700 zł.

TUTAJ galeria nowego BMW serii 5.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas