Pagani Huayra Benny Caiola

Na zbliżającym się salonie w Genewie Pagani zaprezentuje nową wersję modelu Huayra. Auto otrzymana nazwę Huayra Benny Caiola. Czym wyróżniać się będzie na tle standardowej odmiany supersamochodu?

Sygnowana przez AMG jednostka napędowa zyskała dodatkowe 60 KM. Oznacza to, że podwójnie doładowany silnik V12 o pojemności 6,0 l legitymuje się teraz mocą 790 KM i maksymalnym momentem obrotowym 1100 Nm.

Inżynierowie zastosowali też, niezwykle skuteczną, kurację odchudzającą. W stosunku do standardowych odmian Huayra BC straciła aż 132 kg! Nowe auto legitymuje się masą 1218 kg. Najwięcej - 9 kg - udało się zaoszczędzić na nowych kołach. 7 kg mniej waży nowy, wykonany z tytanu, układ wydechowy. Zastosowano również więcej elementów ze stopów aluminium i włókien węglowych.

Reklama

Specjaliści od aerodynamiki wprowadzili też szereg istotnych zmian w konstrukcji nadwozia. Przemodelowane zostały wszystkie elementy poszycia z wyjątkiem dachu.

Auto otrzymało nową, opracowaną wspólnie z firmą XTRAC, zautomatyzowaną przekładnię manualną wyposażoną w wykonane z włókien węglowych synchronizatory. Skrzynia jest nie tylko o 40 proc. lżejsza od poprzedniej, ale zapewnia też o połowę krótsze czasy zmiany przełożeń (zaledwie 75 ms)!

Pagani nie informuje, jak wprowadzone zmiany przełożyły się na osiągi samochodu. Biorąc jednak pod uwagę, że standardowy model osiąga setkę po 3,3 s od startu, można się spodziewać wyniku w okolicach równych trzech sekund.

Powstanie zaledwie 20 egzemplarzy Pagani BC, z których wszystkie zostały już sprzedane. Samochód wyceniono na 2,3 mln euro.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Pagani Huayra
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy