Oto nowy lexus GS 350 - konkurent bmw 5 i audi a6

Na odbywającym się w Kalifornii Pebble Beach Concours d'Elegance Lexus zaprezentował oficjalnie nową generację modelu GS.

GS to model klasy wyższej-średniej, pozycjonowany między LS-em a IS-em, którego konkurencją są głównie bmw serii 5, audi A6 i mercedes klasy E.

Samochód zbudowano na nowej płycie podłogowej. Nadwozie nawiązuje liniami do poprzedniego modelu, również wymiary są niemal identycznie - auto ma 4,85 m długości, 1,84 m szerokości i 1,45 m wysokości przy rozstawie osi 2,85 m. W ryzach udało się utrzymać masę, która wynosi 1685 kg i jest o 35 kg niższa niż w obecnej generacji.

W Pebble Beach pokazano auto w wersji GS 350, które napędzane jest 3,5-litrowym silnikiem V6 o mocy 306 KM i momencie 375 Nm. Napęd przekazywany jest za pośrednictwem sześciostopniowej sekwencyjnej skrzyni biegów na koła tylne. Auto rozpędza się do 100 km/h w 5,8 s, prędkość została ograniczona do 250 km/h.

Reklama

Kierowca nowego GS-a ma do dyspozycji cztery tryby pracy jednostki napędowej - Eco, Normal, Sport i Sport+. Wyboru dokonuje się za pomocą pokrętła umieszczonego na panelu środkowym.

W trybie Eco komputer sterujący silnikiem pracuje tak, by optymalizować zużycie paliwa. Co ciekawe jednak, włączenie tego trybu nie tylko zmienia mapę komputera, ale obejmuje również automatyczne sterowanie podgrzewaniem foteli i klimatyzacją (np. sprężarka jest wyłączona jeśli ustawiona temperatura jest wyższa niż na zewnątrz). W trybie Sport zmienia się podświetlenie zegarów z niebieskiego na czerwony, silnik zaczyna szybciej reagować na ruchy pedału gazu, a skrzynia szybciej i przy wyższych obrotach zmienia biegi. Natomiast w trybie Sport+ dodatkowo zmniejsza się wspomaganie kierownicy, ESP włącza się później, a adaptacyjne zawieszenie staje się bardziej sztywne.

Będąc przy zawieszeniu: z przodu zastosowano aluminiowe wahacze, zaś z tyłu - opracowane od podstaw zawieszenie typu multilink. Nowy model otrzymał również większe tarcze hamulcowe wraz z czterotłoczkowymi zaciskami.

Standardowo samochód porusza się na 17-calowych kołach, a w opcji dostępne są felgi 18 i 19-calowe, na które montuje się opony odpowiednio 235/45 i 235/40.

Opcjonalnie samochód może być wyposażony w napęd wszystkich kół. Rozkład momentu obrotowego pomiędzy osiami zmienia się automatycznie w zależności od warunków jazdy w zakresie od 50:50 do 30:70.

Wnętrze auta jest teraz bardziej skoncentrowane na kierowcy, co ma podkreślać sportowy charakter GS-a. Wyposażenie jest bardzo bogate i obejmuje m.in. adaptacyjny tempomat, klimatyzację, która dostosowuje swoją pracę do liczby pasażerów, system dźwięku surround 5.1 z ośmiocalowym ekranem sterującym (w opcji - 12,3-calowy!), dostęp do internetu, system głosowego dyktowania smsów czy adaptacyjne reflektory.

Lexus GS 350 to pierwszy model nowej generacji. Na początku przyszłego roku pojawi się wersja hybrydowa (oznaczona zapewne GS 450h) i sportowa F.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Audi A6 | Lexus GS
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy