Oto Mazda3 sedan. Większa i równie ładna

Mazda zaprezentowała nową "trójkę" w wersji sedan. Samochód wygląda równie dynamicznie i interesująco jak hatchback.

Mazda3 sedan jest o 12 cm dłuższa od hatchbacka (ma 4,58 m długości), zachowano rozstaw osi, który wynosi 270 cm. Dodatkowe centymetry spożytkowano na powiększenie bagażnika, którego pojemność wynosi 419 litrów, a więc 69 więcej niż w hatchbacku.

Sedan, podobnie jak hatchback będzie mógł być napędzany jednym z czterech silników - trzech benzynowych i jednego wysokoprężnego. Wszystkie mają bezpośredni wtrysk paliwa i napęd rozrządu realizowany za pomocą łańcucha.

Podstawowy silnik - benzynowy 1,5 l z rodziny Skyactiv-G - rozwija moc 100 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 150 Nm. To wystarcza, by nowa "trójka" przyspieszała do 100 km/h w 10,8 s i rozpędzała się do 182 km/h. Do wyboru będzie też wersja o pojemności 2,0 l w dwóch wariantach mocy: 120 KM i 165 KM (obie mają maksymalny moment obrotowy 250 Nm). Słabsza zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 8,9 s. (prędkość maksymalna to 195 km/h), mocniejsza w 8,2 s (Vmax - 210 km/h). Wersja o mocy 165 KM wyposażona będzie seryjnie w układ odzyskiwania energii w czasie hamowania i-ELOOP.

Reklama

Dla amatorów jednostek wysokoprężnych przewidziano silnik o pojemności 2,2 l (150 KM i 380 Nm). Tak wyposażona nowa Mazda 3 przyspieszać ma do 100 km/h w 8,1 s i rozpędzać się do prędkości maksymalnej 210 km/h.

Oprócz przyjemności z jazdy Mazda stawia też na bezpieczeństwo. Już wiadomo, że na liście opcji znajdą się m.in. wyświetlacz HUD, adaptacyjny tempomat, czy różnego rodzaju systemy ostrzegające m.in. o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu czy samochodach poruszających się w tzw. martwym polu. Zupełną nowością jest system o nazwie DRSS, który oblicza i informuje kierowcę o odległości i czas do zderzenia z poprzedzającym pojazdem.

Mazda 3 zadebiutuje na salonie we Frankfurcie we wrześniu.

Oceń swój samochód. Wystarczy wybrać markę... Kliknij TUTAJ.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy