Oto dwa nowe hyundaie. A w zasadzie jeden...

W czasach, gdy większość wytwórców samochodów (nie dotyczy grupy Volkswagena) ledwo wiąże koniec z końcem, coraz lepiej radzą sobie firmy z Korei.

Wśród nich wyróżnia się zwłaszcza Kia, która w ostatniej dekadzie przeszła niewyobrażalną wręcz metamorfozę. Dzięki gruntownemu odświeżeniu palety modelowej, rozsądnie skalkulowanym cenom i bezkonkurencyjnej polityce gwarancyjnej pojazdy tej marki, w krótkim czasie zyskały sobie ogromną sympatię nabywców. Nowe modele takie jak cee'd, soul czy venga, bez żadnych kompleksów stawać dziś mogą w szranki z pojazdami tak renomowanych firm, jak: Ford, Volkswagen, Opel czy Toyota.

Taktykę sprawdzoną przez Kię zdaje się również stosować siostrzany Hyundai. Na trwającym właśnie salonie motoryzacyjnym w Chicago koreańska firma zaprezentowała aż dwa nowe modele, które uzupełnić mają linię modelową elantry. Co ciekawe, oba skierowane głównie do młodszych kierowców...

Reklama

Pierwszym z nich jest elantra z nadwoziem typu coupe, która ma szansę odnieść duży sukces za oceanem. Auto rywalizować ma na amerykańskim rynku m.in. z hondą civic coupe, od której jest większe i mocniejsze.

Samochód zaprojektowali styliści z North American Design Center w Irvine w Kalifornii. Auto ma klasyczną budowę, sportowe zacięcie podkreślają masywne przetłoczenia na błotnikach i nisko opadająca linia dachu. Z tyłu, pod zderzakiem, zamontowano czarny dyfuzor, auto porusza się na 5-ramiennych, aluminiowych felgach w rozmiarze 17 cali z oponami 215/45. Nadwozie mierzy 4 538 mm długości, 1 775 mm szerokości i 1 435 mm wysokości. Rozstaw osi to 2 700 mm.

Pod maską znalazła się ta sama jednostka napędowa, którą spotkać można w elantrze z czterodrzwiowym nadwoziem - czterocylindrowy, benzynowy silnik 1,8 l o mocy 148 KM. Moc przenoszona jest na przednie koła za pośrednictwem sześciostopniowej, ręcznej skrzyni biegów. Jako wyposażenie opcjonalne dostępna jest również sześciostopniowa, automatyczna przekładnia. Producent nie podał jeszcze osiągów pojazdu, nie wiadomo również, czy auto ma szansę trafić na rynki europejskie.

Amerykańska odmiana, w standardzie wyposażona będzie w: sześć poduszek powietrznych, klimatyzację, kontrolę trakcji, system ABS z asystentem hamowania oraz 7-calowy, dotykowy ekran systemu nawigacji i złącze do i-poda. Auto trafić ma do amerykańskich salonów już na wiosnę - ceny - chociaż nie zostały jeszcze ujawnione - mają być niższe niż w przypadku konkurencyjnej hondy civic coupe.

Elantra coupe to nie jedyny nowy hyundai zaprezentowany na salonie w Chicago. Koreańczycy zaprezentowali również konkurenta dla forda focusa, mazdy3 i volkswagena golfa - pięciodrzwiową elantrę GT, czyli amerykańską wersję znanego z europejskich salonów modelu i30.

Auto - podobnie jak wersja coupe - napędzane jest 1,8-litrowym benzynowym silnikiem o mocy 148 KM. W wersji na rynek amerykański standardowym wyposażeniem będą m.in. podgrzewane, skórzane przednie fotele, jonizator powietrza, wielofunkcyjna kierownica, tempomat, oraz oparty na technologii Bluetooth system głośnomówiący z funkcją rozpoznawania komend głosowych.

Samochód trafi do amerykańskich dealerów Hyundaia latem tego roku.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy