Opel Corsa GSi coraz bliżej
Już za kilka tygodni w cennikach Opla pojawi się mniejsza siostra Insignii GSi - Corsa GSi. Pod maskę usportowionego modelu trafi turbodoładowana jednostka o pojemności 1,4 l.

Cechą charakterystyczną Corsy GSi jest duży grill o strukturze plastra miodu i dodatkowy wlot powietrza pod profilowaną maską. Wyróżnikiem Corsy GSi są też: obudowy lusterek zewnętrznych wykonane z tworzywa imitującego włókna węglowe, inne osłony progów, spoiler dachowy oraz owalna, chromowana, końcówka wydechu.
Lista opcji obejmuje m.in. sportowe fotele Recaro. Do szybszej jazdy prowokują: sportowa kierownica, dźwignia zmiany biegów obszyta skórą oraz aluminiowe nakładki na pedały.
Źródłem napędu Corsy GSi jest turbodoładowany, benzynowy silnik o pojemności 1,4 l. Jednostka generuje moc 150 KM i rozwija maksymalny moment obrotowy 220 Nm oferowany między 3000 a 4500 obr./min.
Turbodoładowany silnik współpracuje z sześciobiegową skrzynią o krótkich przełożeniach i zapewniać ma imponującą dynamikę zwłaszcza na drugim i trzecim biegu. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 8,9 i osiąga prędkość maksymalną 207 km/h. Przyspieszenie od 80 do 120 km/h na piątym biegu zajmuje 9,9 s. Deklarowane przez producenta średnie zużycie paliwa oscyluje w okolicach 6,3 l na 100 km.

Atutem Corsy GSi ma być precyzja prowadzenia. Jej gwarancją jest sportowe, przejęte z wersji OPC, zawieszenie oraz wzmocnione hamulce z lakierowanymi na czerwonymi zaciskami. Lista opcji obejmować ma m.in. 18‑calowe obręcze kół z lekkiego stopu z oponami o zwiększonej przyczepności (w rozmiarze 215/40).

Opel Corsa GSi uzupełni ofertę niemieckiego producenta jeszcze przed końcem wakacji.