Odświeżony touran
Polscy fani motoryzacji znaleźli się w trudnej sytuacji. W związku z tragiczną śmiercią najważniejszych w państwie osób Polska pogrążyła się w żałobie.
Blisko naszych granic trwa jednak właśnie salon samochodowy w Lipsku, który dla wielu rodaków jest jedyną szansą zetknięcia się z najnowszymi trendami w motoryzacji. Wprawdzie imprezie daleko jeszcze do rangi takich ikon, jak Paryż czy Genewa, ale podobnie jak tam, producenci starają się pokazać w Lipsku kilka nowości. Jedną z nich jest np. volkswagen touran, który poddany został właśnie głębokiemu liftingowi.
Auto przemodelowano tak, by samochód upodobnił się do linii zapoczątkowanej przez szóste wcielenie golfa i nowe polo. Najwięcej zmian zaszło w pasie przednim. Poza charakterystycznymi, "przydymionymi" reflektorami o ostrych kształtach (ze światłami LED do jazdy dziennej), touran zyskał również nową osłonę chłodnicy i zderzak.
Paleta jednostek napędowych obejmować będzie aż osiem silników o mocach od 90 KM (1.6 TDI) do 170 KM (1.4 TSI). Wszystkie z nich wyposażone są w bezpośredni wtrysk paliwa i doładowanie. Nowością jest znany m.in. z polo 1.2-litrowy, benzynowy silnik o mocy 105 KM.
Touran jest obecnie najlepiej sprzedającym się minivanem w Niemczech. Od 2003 roku, kiedy na rynku pojawiły się pierwsze egzemplarze, Volkswagen sprzedał milion 130 tys. egzemplarzy tego modelu. Cena tourana na rynku niemieckim zaczynać się będzie od ok 22 tys. euro. p>