Odmłodzona "206"
Model 206 pojawił się na rynku w 1998 roku. W roku 2000 hatchbackowi doszła do towarzystwa nowa sylwetka CC a w 2002 roku SW. Teraz pojawia się jeszcze jeden "płatek w stokrotce". Jest nim największa ozdoba serii - 206 RC.
O samochodzie tym pisaliśmy już TUTAJ. A "zwykłe" wersje "206" przeszły lekką kuracje odmładzającą.
Oto jakie wprowadzono zmiany: kratka wlotu powietrza typu "plaster miodu" w miejsce listew (wszystkie wersje), chromowana maskownica pierścieniowa, zaznaczająca dolny wlot powietrza zderzaków we wszystkich modelach, za wyjątkiem XR Présence i X Line, światła tylne typu "pół-witryna" w kolorze rubinowym, wykonane w stylu świateł Peugeot 307, eksponujące okrągły kształt poszczególnych funkcji oświetleniowych (wszystkie wersje za wyjątkiem SW, gdzie zachowano rubinowe światła w kształcie bumerangu), zderzaki i boczne listwy ochronne pomalowane w kolorze nadwozia w wersjach sportowych hatchbacka i SW, w tym Quiksilver, CC oraz wersje Roland Garros.
Ujednolicono elementy pochodzące z modeli o wyższej numeracji lub obecnych tylko w niektórych modelach serii 206: tylny zderzak sportowy, reflektor z gładkim szkłem i podwójną optyką, gładka maskownica tylnej tablicy rejestracyjnej, pomalowana w kolorze nadwozia, chromowany lew przymocowany bezpośrednio do blachy drzwi bagażnika, klamki drzwiowe pomalowane na kolor nadwozia (za wyjątkiem XR Présence)
W wersji sportowej, dla jeszcze wyraźniejszego zaakcentowania dynamicznej osobowości, występują dwa rodzaje zestawów wskaźników: pierwszy z aluminiowymi tarczami ozdobnymi (XS, XS Premium, Quiksilver, CC 1,6 l), drugi z czarnymi tarczami z chromowaną maskownicą (XT Premium, S16, pozostałe CC, RC).
Obecnie wszystkie wersje gamy 206 (przeznaczonej w szczególności na rynek francuski) są seryjnie wyposażone w układ ABS ostatniej generacji (Teves MK70).
System ESP Teves MK60 łączący układ ABS, elektroniczny rozdzielacz siły hamowania (ESBS), system antypoślizgowy (ASR) oraz kontrolę trajektorii (CDS), dostępny w opcji lub w wersjach z silnikami Zmieniarka na 5 płyt CD wykonana na wzór zmieniarki z Peugeot 307, z ładowaniem czołowym, dostępna w opcji i sterowana poprzez radioodtwarzacz mono CD jest odtąd umieszczana w przednim schowku (umożliwia to brak funkcji nawigacji). W przypadku zainstalowania jednocześnie obu tych elementów wyposażenia, zmieniarka odtąd już na 6 płyt CD jest instalowana w bagażniku.