Nowy standard
Jak już informowaliśmy jesienią br. wejdzie do sprzedaży sześcioosobowa (3 + 3) honda FR-V, która według producenta dzięki zwiększonej stabilności jazdy, poziomowi komfortu, niespotykanej zwrotności, a także sportowej, dynamicznej sylwetce, odbiegającej od wyglądu typowego pojazdu wielofunkcyjnego, wprowadza nowe standardy do klasy MPV.
Nowa honda będzie wyposażana w jeden z trzech silników: benzynowe 1.7 SOHC VTEC (125 KM) i 2.0 DOHC i-VTEC (150 KM) lub wysokoprężny 2.2 i-CTDi. Ten pierwszy ma współpracować z pięciostopniową, a dwa pozostałe z sześciostopniową manualną skrzynią biegów.
Konstruktorzy starali się maksymalnie zredukować charakterystyczną dla samochodów MPV tendencję do bocznych przechyłów. Rezultatem tych wysiłków jest wysoki komfort podróżowania autem, które ponoć z łatwością pokonuje zakręty przy stałych i wyższych prędkościach.
Pojazdy MPV pełnią zazwyczaj funkcję samochodów rodzinnych, stąd duża troska o zapewnienie pasażerom nowej hondy jak największego bezpieczeństwa. Model FR-V otrzymał dwustopniowe poduszki powietrzne (z przodu), boczne airbagi (z przodu) oraz boczne kurtyny. Przy wszystkich 6 fotelach zamontowano trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami napięcia z przodu. Pasażerowie przedniego fotela środkowego oraz foteli zewnętrznych chronieni są wyjątkowo dużą poduszką powietrzną o szerokości 860 mm. Zakładając, że dzieci będą podróżowały zarówno na przednich, jak i na tylnych fotelach, mocowania typu ISOFIX, z zakotwiczeniem w oparciu, umieszczono przy środkowym fotelu przednim oraz dwóch fotelach zewnętrznych tylnych.
Środkowe siedzenie przedniego rzędu składa się w podręczny stolik lub podłokietnik. Siedzisko jest dzielone i kryje dodatkowy schowek.
O rodzinności nowej hondy świadczą też starania takiego ukształtowania wnętrza auta, by umożliwiało ono dobry kontakt między pasażerami, zwłaszcza rodzicami i dziećmi.
Konstruktorzy hondy FR-V, podobnie jak w przypadku modeli jazz i accord tourer, postanowili udowodnić, że przekształcenie samochodu osobowego w pojazd typu cargo nie musi zabierać dużo czasu i wysiłku. Uzyskanie płaskiej przestrzeni ładunkowej wymaga zaledwie trzech czynności, bez potrzeby wyjmowania siedzeń, gdyż fotele chowają się w podłodze.
Polskie przedstawicielstwo Hondy zaoferuje początkowo tylko model FR-V ze 150-konnym silnikiem 2.0. Diesle będą dostępne w przyszłym roku.
Zobacz ostatnie wydanie naszego biuletynu.