Nowy Opel Astra. Jak wam się podoba?

Opel zaprezentował dziś całkowicie nową, szóstą generację modelu Astra. Samochód otrzymał nowy, charakterystyczny dla nowych modeli marki z Russelsheim, przód "Opel Vizor" i - po raz pierwszy - oferowany będzie z napędem hybrydowym plug-in.

Nowa Astra bazuje na przystosowanej do różnych napędów platformie EMP2 trzeciej generacji. Z przodu znajdziemy kolumny McPhersona, z tyłu pracuje trwała belka skrętna. Firma deklaruje, że sztywność skrętna karoserii nowej Astry przewyższa o 14 proc. sztywność w poprzedniej wersji.

Nowa Astra to "deklaracja możliwości stylistycznych marki". Auto mierzy 4374 mm długości i 1860 mm szerokości. Dzięki szczególnie krótkiemu przedniemu zwisowi nowa Astra jest o zaledwie 4 mm dłuższa od poprzedniego modelu, mimo znacznego wzrostu rozstawu osi do 2675 mm (+13 mm). Bagażnik z regulowaną podłogą oferuje pojemność 422 litrów. Nową generację zaprojektowano i opracowano w siedzibie firmy Opel w Rüsselsheim, gdzie jesienią rozpocznie się produkcja.

Reklama

Podobnie jak jego poprzednik, wprowadzony na rynek w 2015 roku, nowy model wnosi do klasy kompaktowej innowacje, które klienci znali wcześniej jedynie z droższych pojazdów. Dotyczy to m.in. adaptacyjnych reflektorów pikselowych Intelli-Lux LED.

We wnętrzu znajdziemy całkowicie cyfrowy panel Pure Panel i nowy interfejs HMI. Rozległy kokpit cyfrowy (opcjonalnie w wersji całkowicie przeszklonej) jest wyposażony w dwa 10-calowe wyświetlacze, wraz z nawiewem od strony kierowcy płynnie zintegrowane w układzie poziomym. Kluczowych ustawień, takich jak np. regulacja klimatyzacji, można nadal dokonywać za pomocą fizycznych przełączników i przycisków. We wszystkich wariantach nową generację systemów multimedialnych z usługami online (obsługiwanymi sterowaniem głosowym oraz dotykowo) można podłączyć bezprzewodowo z Apple CarPlay i Android Auto za pomocą kompatybilnych smartfonów.

Podobnie jak w poprzedniku przednie fotele mają atest wydany przez AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V. — niemiecką Kampanię na rzecz Zdrowych Pleców). Są o 12 mm niższe niż w starszej generacji, a gęstość pianki wypełniającej fotele zoptymalizowano zgodnie z wersją wyposażenia — "Sport" lub "Comfort". W wersji wykończenia ze skóry nappa fotele oferują nawet wentylację, masaż kierowcy oraz ogrzewanie z tyłu i z przodu.

Kolejna generacja Astry to również nowoczesne systemy wspomagania kierowcy. Technologie te obejmują m.in.: wielofunkcyjną kamerę na szybie przedniej, cztery kamery nadwozia (jedna z przodu, jedna z tyłu i po jednej z boku), pięć czujników radarowych (jeden z przodu i po jednym na każdym narożniku) oraz czujniki ultradźwiękowe z przodu i z tyłu.

W systemie Intelli-Drive 2.0 kamery i czujniki są zintegrowane z usługą online e-horizon, co rozszerza zakres działania kamer i radaru. Umożliwia to systemowi dostosowanie prędkości na łukach, komunikowanie zaleceń dotyczących prędkości oraz wykonywanie półautomatycznych zmian pasa ruchu. Wykrywanie obecności rąk na kierownicy gwarantuje, że kierowca cały czas angażuje się w jazdę. System Intelli-Drive 1.0 obejmuje alarm o ruchu poprzecznym pojazdów z tyłu, wykrywanie obiektu w martwym polu na dalekich odległościach oraz aktywne utrzymywanie pojazdu pośrodku pasa ruchu.

Długa lista zautomatyzowanych systemów wspomagania kierowcy obejmuje również adaptacyjny tempomat, który w zależności od ruchu pojazdu poprzedzającego zwiększa lub zmniejsza prędkość bez przekraczania zadanej prędkości — w razie potrzeby aż do całkowitego zatrzymania. W przypadku automatycznej przekładni ma on również funkcję Stop&Go, czyli potrafi automatyczne wznowić jazdę.

Od początku sprzedaży nowa Astra będzie dostępna z napędem hybrydowym typu plug-in, silnikami benzynowym lub wysokoprężnym.  Zakres mocy w przypadku silników spalinowych waha się od 110 KM do 130 KM. Hybryda plug-in może mieć nawet 225 KM. Sześciostopniowa skrzynia biegów stanowi wyposażenie standardowe wersji z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym. W wyposażeniu opcjonalnym pojazdów z układami napędowymi o większej mocy dostępna jest ośmiobiegowa przekładnia automatyczna (elektryczna w pojazdach z napędem hybrydowym typu plug-in).

Opel zacznie przyjmować zamówienia na nową Astrę jesienią. Pierwsi klienci mają otrzymać swoje pojazdy na początku przyszłego roku.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy