Nowy mały Volkswagen. Na większych kołach

Na niespełna miesiąc przed rozpoczęciem salonu motoryzacyjnego w Genewie Volkswagen opublikował pierwsze zdjęcia nowego auta z rodziny Up! - modelu o nazwie Cross.

Samochód, który w najbliższym czasie pojawi się w ofercie w niemieckiej marki to cios wymierzony w nową Pandę 4x4. Czy Włosi mają się czego obawiać?

W przeciwieństwie do nowej Pandy Polo Cross nie ma wcale terenowych aspiracji. Wprawdzie samochód wyposażono w plastikowe nakładki na błotniki i progi oraz duże 16-calowe koła ze stopów lekkich, ale producent nie ukrywa, że jego naturalnym środowiskiem są asfaltowe drogi. Od pozostałych modeli z rodziny Up! auto różni się jedynie takimi akcentami, jak np. przestylizowane zderzaki ze srebrnymi wstawkami.

W stosunku do pozostałych modeli z rodziny Up! bez zmian pozostawiono układ napędowy. Moc przekazywana jest wyłącznie na przednie koła za pośrednictwem ręcznej, pięciostopniowej skrzyni biegów. Pod maską pracuje benzynowa, trzycylindrowa jednostka o pojemności 1,0-litra rozwijająca moc 75 KM.

Reklama

Niemiecka firma nie chwali się osiągami auta, można się jednak spodziewać, że nie będą one znacząco odbiegać od pięciodrzwiowego Up!, który przyspiesza do 100 km/h w nieco ponad 13 s. i rozpędza się do prędkości maksymalnej 171 km/h.

Na rodzimym, niemieckim rynku za Volkswagena Up! w wersji Cross zapłacić trzeba będzie 13 925 euro, czyli niespełna 58 tys. zł. W tej cenie otrzymamy m.in. skórzane wykończenie kierownicy, lewarka zmiany biegów i hamulca ręcznego, czy lakierowane na wysoki połysk (w kolorze szarym lub czerwonym) elementy wnętrza (deska rozdzielcza, parapety drzwi). Standardem będzie tez dwukolorowa (czerwono-szara) tapicerka foteli.

W Polsce cross up! zadebiutuje w drugiej połowie roku.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy