Nowy Hyundai Santa Fe

W Seulu zadebiutowała właśnie kolejna generacja Hyundaia Santa Fe. Globalny model koreańskiego producenta trafi wkrótce na europejskie rynki.

Wygląd karoserii nie jest zaskoczeniem. W ostatnich tygodniach producent opublikował kilka oficjalnych zdjęć zdradzających szczegóły stylistyki auta. Zgodnie z nową modą samochód otrzymał monumentalną, kaskadową, osłonę chłodnicy i podwójne reflektory.

Reklama

Nowy, siedmioosobowy, Santa Fe ma długość 4,770 mm (+7 cm) i szerokość 1,890 mm oraz wydłużony do 2,765 mm rozstaw osi. Dzięki tym zmianom przestrzeń dla nóg w drugim rzędzie zwiększyła się o 38 mm. O 40 litrów wzrosła też pojemność bagażnika. Kufer mieści teraz pakunki o objętości do 625 litrów.

Bazowe wyposażenie to m.in. sześć poduszek powietrznych (dwie przednie, dwie boczne oraz dwie kurtyny, obejmujące obszar od pierwszego do drugiego rzędu siedzeń). Lista opcji obejmuje ponadto: wyświetlacz HUD, system info-rozrywki z 8-calowym wyświetlaczem dotykowym czy system Display Audio (umożliwia podłączanie smartfonów za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto). W ostatnim przypadku system rozpoznaje głosy pasażerów, pozwalając im dyktować wiadomości i wykonywać połączenia telefoniczne.

O bezpieczeństwo dbać mają m.in.: system monitorowania martwego pola (Blind-Spot Collision Warning), zapobiegania kolizjom z funkcją wykrywania pieszych (Forward Collision-Avoidance Assist), zapobiegania kolizjom podczas cofania (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist), utrzymywania samochodu na pasie ruchu (Lane Keeping Assist) czy ostrzegania o obecności pasażerów na tylnej kanapie (Rear Occupant Alert).

Standardowy silnik Diesla ma pojemność 2,0 l i oferowany jest w dwóch wariantach: 150 KM lub 182 KM. Jednostkę można zamówić z 6-biegową skrzynią manualną, dostępną zarówno w wersji z napędem na przednią oś, jak również na cztery koła. Do wyboru jest również nowa, 8-stopniowa automatyczna skrzynia biegów (wyłącznie 4x4).

W cennikach znajdziemy też silnik CRDi o pojemności 2,2 litra. Jednostka generuje moc 197 KM i 436 Nm i również dostępna będzie z 6-biegową skrzynią manualną lub 8-biegowym automatem.

Dla zwolenników jednostek benzynowych przewidziano motor 2,4 l z rodziny Theta II generujący 185 KM i 241 Nm. Standardowo współpracować on będzie z 6-biegową skrzynią automatyczną oraz napędem na cztery koła.

Ten ostatni - o nazwie HTRAC - działa w oparciu o elektronicznie sterowane sprzęgło międzyosiowe, umożliwiającą zmianę dystrybucji mocy dostarczanej do poszczególnych kół. Dystrybucja momentu obrotowego zmienia się, wraz z wyborem kolejnych trybów jazdy, a informacja o nich jest wyświetlana na tablicy zegarów.

Poprzednie generacje Santa Fe cieszyły się na Starym Kontynencie dużym powodzeniem. W sumie Hyundai sprzedał już w Europie ponad 1,5 mln suvów! Przez 17 lat rynkowej obecności Santa Fe, tylko na ten model zdecydowało się ponad 400 tys. Europejczyków.


Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje