Nowy Hyundai Santa Fe
W Seulu zadebiutowała właśnie kolejna generacja Hyundaia Santa Fe. Globalny model koreańskiego producenta trafi wkrótce na europejskie rynki.
Wygląd karoserii nie jest zaskoczeniem. W ostatnich tygodniach producent opublikował kilka oficjalnych zdjęć zdradzających szczegóły stylistyki auta. Zgodnie z nową modą samochód otrzymał monumentalną, kaskadową, osłonę chłodnicy i podwójne reflektory.
Nowy, siedmioosobowy, Santa Fe ma długość 4,770 mm (+7 cm) i szerokość 1,890 mm oraz wydłużony do 2,765 mm rozstaw osi. Dzięki tym zmianom przestrzeń dla nóg w drugim rzędzie zwiększyła się o 38 mm. O 40 litrów wzrosła też pojemność bagażnika. Kufer mieści teraz pakunki o objętości do 625 litrów.
Bazowe wyposażenie to m.in. sześć poduszek powietrznych (dwie przednie, dwie boczne oraz dwie kurtyny, obejmujące obszar od pierwszego do drugiego rzędu siedzeń). Lista opcji obejmuje ponadto: wyświetlacz HUD, system info-rozrywki z 8-calowym wyświetlaczem dotykowym czy system Display Audio (umożliwia podłączanie smartfonów za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto). W ostatnim przypadku system rozpoznaje głosy pasażerów, pozwalając im dyktować wiadomości i wykonywać połączenia telefoniczne.
O bezpieczeństwo dbać mają m.in.: system monitorowania martwego pola (Blind-Spot Collision Warning), zapobiegania kolizjom z funkcją wykrywania pieszych (Forward Collision-Avoidance Assist), zapobiegania kolizjom podczas cofania (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist), utrzymywania samochodu na pasie ruchu (Lane Keeping Assist) czy ostrzegania o obecności pasażerów na tylnej kanapie (Rear Occupant Alert).
Standardowy silnik Diesla ma pojemność 2,0 l i oferowany jest w dwóch wariantach: 150 KM lub 182 KM. Jednostkę można zamówić z 6-biegową skrzynią manualną, dostępną zarówno w wersji z napędem na przednią oś, jak również na cztery koła. Do wyboru jest również nowa, 8-stopniowa automatyczna skrzynia biegów (wyłącznie 4x4).
W cennikach znajdziemy też silnik CRDi o pojemności 2,2 litra. Jednostka generuje moc 197 KM i 436 Nm i również dostępna będzie z 6-biegową skrzynią manualną lub 8-biegowym automatem.
Dla zwolenników jednostek benzynowych przewidziano motor 2,4 l z rodziny Theta II generujący 185 KM i 241 Nm. Standardowo współpracować on będzie z 6-biegową skrzynią automatyczną oraz napędem na cztery koła.
Ten ostatni - o nazwie HTRAC - działa w oparciu o elektronicznie sterowane sprzęgło międzyosiowe, umożliwiającą zmianę dystrybucji mocy dostarczanej do poszczególnych kół. Dystrybucja momentu obrotowego zmienia się, wraz z wyborem kolejnych trybów jazdy, a informacja o nich jest wyświetlana na tablicy zegarów.
Poprzednie generacje Santa Fe cieszyły się na Starym Kontynencie dużym powodzeniem. W sumie Hyundai sprzedał już w Europie ponad 1,5 mln suvów! Przez 17 lat rynkowej obecności Santa Fe, tylko na ten model zdecydowało się ponad 400 tys. Europejczyków.